Pongailetteko hauskoja otsikoita lehdistä?

Jollei haudasta oteta yhteyttä, hautaa hoidetaan 25 vuotta veloituksetta.
- Turkulainen 28.8.

* Naistohtorien osuus kaksinkertaistui Tampereella, enemmistö professorinpalleista pysyy silti miehillä vielä kauan.
- Otsikko Aamulehdessä 13.9.

* Mies löi liikuntarajoitteista miestä pankkiautomaatilla.
- Otsikko Koti-Kajaanissa 15.1.

* Tutkijalautakunta kaipaa vielä lisää tsunamikokemuksia.
- Otsikko Hämeen Sanomissa 23.2.

* Pahoinpitely aiheutti aivovamman ja vei työkyvyttömyyden.
- Otsikko Länsi-Suomessa 4.10.

* Päihdetyö vaatii selviämistä.
- Otsikko Kalevassa 23.1.

Avainsanat: lehtien otsikoita

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2010 - 16:37

Kyllähän noille tulee naureskeltua aina kun silmään osuu, mutta kun pitäisi muistaa niin ei tule ensimmäistäkään mieleen (onneksi kuukkelimuistaa ja sieltä voi luntata)

_______

* Terapiamessuilla etsitään vaihtoehtoja elämälle.(otsikko tamperelaisessa)

* Nainen synnytti presidentin helikopterissa. (otsikko Länsi-Savossa)

* Äidit kertovat millaisia he olivat pojankoltiaisina. (otsikko Iltalehdessä)

* Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.(otsikko Aamulehdessä)

* Viime vuonna ensimmäinen lohi nousi soutaen ylös Merikoskesta kesäkuun 15. päivänä. (Kaleva)

* Pallosalama pyöri pihalla. - Henkilövahingoilta säästyttiin, vain sisällä ollut talon emäntä sai palovammoja. (Erään päivälehden uutisointia)

* Sonkajärven Työttömien ruokala on toistaiseksi kiinni työvoimapulan vuoksi. (Ilmoitus Miilussa)

* Panssarimies Susanna Nieminen ohjaa ensimmäisenä naisena taistelupanssarivaunua valtakunnan itsenäisyyspäivän paraatissa sunnuntaina Jyväskylässä. Kansalaiset saavat varautua liikenneruuhkiin ja erityisjärjestelyihin koko viikonlopun ajan. (Keskisuomalainen)

* Humalaiset häiriköt ja presidentti Tarja Halonen koettelivat Porin poliisin voimavaroja jazz viikonlopun aikana Porissa. (uutisteksti eräästä päivälehdestä)

Lähteet:
www.hyvaamielta.fi/17

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2010 - 17:13

Kiitos, hyviä otsikoita tai lauseita ovat olleet, ei tule itselle mieleen mitään.
Lääkäri sanontoja on paljon, joskus hauskoja kun kirjoittajat purkavat tekstiä.
Voisi niitä napsussakin olla kun kelattaisi taakke päin, mutta tekevälle sanotaan sattuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.03.2010 - 18:23

Tosi hyviä olivat kummatkin esimerkit. On niihin kiinnittänyt aina silloin tällöin huomiota, mutta eivät jää mieleen. Pitäisi ihan leikata otsikko irti ja tehdä lehtileike. Olisi hyvää huussilukemista mökille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 18:48

Kiitos sinulle. Keksit meille uuden harrastuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 19:53

Huisin hauskoja! Silloin tällöinhän noita näkee =).

Yksi minua mietityttänyt asia on, että miksi aina meuhkataan, että kyseessä on kaksikertainen tai kolminkertainen maailmanmesteri - koskaan ei missään hehkuteta yksinkertaisesta maailmanmestarista, joita silloin tällöin osuu Suomenkin kohdalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 20:03

En kerää talteen mutta aina tykkään tilannekomiikasta ja virheitä sattuu itsellenikin.Ajattelin toimittajan uraa seuraavaksi. Muutenvastaus maarit77 kyssäriin.Juha Kankkunen sanoi aikoinaa bosselle (Marcus Grönholm) että mitäs yksenketainen, toisen MM:n jälkeen bosse totesi että enää en ole muuten yksinkertainen

Lähteet:
Ralliautoilu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 20:10

En oo talteen pongannut, jotain muistiin jäänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 20:29

Hyviä esimerkkejä uutisoinnista. Toinen mielenkiintoinen seurattava ovat ilmoitukset ja muutamat mainokset eri lehdissä. Ohessa pari esimerkkiä:

* Myydään yksiö parvekkeella.

* Myytävänä hyväkuntoinen paritalon päätyhuoneisto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 21:10

Kyllä bongailen. Hauskimpia lehtijuttuja jopa leikkaan talteen. Tässä yksi esimerkki:

Nopea huitaisu puukolla vei mieheltä hengen
-Tässä oikeudenkäynnissä tiedetään alusta asti, kuka on surmannut kenet, milloin ja missä. Kaikki muu onkin epäselvää...

Kaikessa karmeudessaan uutinen on niin hauskasti kirjoitettu, että vedet silmissä saa nauraa kun sitä lukee. Ja tapahtumien kulkuhan ei selviä jutussa eikä selvinnyt oikeudessakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2010 - 21:33

Näkee niitä aina joskus, mutta mielessä ei pysy yksikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 12:00

Tulee niitä joskus pongattuja,mutta erittäin harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 15:11

En pongaile, mutta äskettäin päättyneiden olympiakiekkopelien jälkeen Olli Jokinen totesi naama peruslukemilla suorassa haastattelussa että "nyt on Suomen miestenjoukkueella edessä sukupuolenvaihdos, ei sille voi mitään". Aina naurattaa tuo juttu ja Jokisen tiukka ja vakava ilme kun hän kertoi tuon jymyjutun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2010 - 21:06

Kaksio myytävänä "kolmion" kera.

Teltta vaihdetaan lastenvaunuihin.
nim. Ei koskaan enää telttailemaan.

Lähteet:
muistilokero