Ulkona oli jo alkanut hämärtää. Mitä se tarkoittaa?

Lisätty: 29.03.2010 - 15:41

Haluaisin asiallisia vastauksia? Sellaisia, joita ekaluokkalainen voisi hyödyntää opiskelussaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2010 - 15:37

Tämä kellon siirtäminen vaikuttaa vähän siihen hämärtymiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.03.2010 - 16:31

Oletko itse se ekaluokkalainen vai hänen läheinen joka kyselee?
Mutta tuo oli alkanut jo hämärtää. Eli pimeys oli laskeutumassa maan päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 17:12

Aamuhämärissä on kun vielä ei ole aurinko kokonaan noussut vaan luo ensi kajasteitaan taivalle.
Iltahämärä on taas siinä kun aurinko katoaa taivaanrannan taa ja alkaa pimeä.
Sanonta on," että vieteään hämärän hyssyä".
aika jolloin ei tiedä polttaisko valoja vai ei. Näin minä käsitän.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 17:51

Olen hiukan myöhässä, mutta sateinen hämärä päivä on ollut ja kyllä tuo ilta näkyy tänäänkin tulevan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 18:26

Sen tekee tämä pilvinen sateinen päivä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.03.2010 - 18:34

Kun valoisa aika loppuu niin ennen pimeää on hämärän aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 20:07

mun mielestä hämärä alkaa kun aurinko rupeaa laskemaan horisontin taakse. ei enää näe täysin tarkasti, mutta jotenkin. vähän riippuu ilmasta muutenkin ( sade, sumu jne ).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 20:17

Kellojen siiro vaikuttaa jonkun aikaa tuohon illan hämärtymisee. Mutta pian ottaa kiinni tuon menetetyn tunnin.Emme huomaa kuukauden päästä tuota ilmiötä enään.Ilman kosteus vaikuttaa kanssa hämärtymiseen.Kuivalla aikaa ilma on kirkkaanpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 20:26

illalla , kun alkaa hämärtää , niin yötä myödenhän silloin elellään.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 20:44

Olemme kesäajassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 21:19

Se tarkoittaa sitä,että ensin tulee hämäryys ja sitten pimeys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 19:38

hämärällä yleensä tarkoitetaan sitä aikaa jolloin aurinko on hieman horisontin alapuolella, ei kuitenkaan niin paljoa että tulisi aivan pimeää

wikistä löytyy erilaisia härän määritelimiä :

Hämärän eri asteet

* Porvarillinen hämärä (engl. civil twilight): Aurinko on 0 - 6 astetta taivaanrannan alapuolella. Nimi tulee siitä että keskiajalla käsityöläiset eli porvarit näkivät vielä työskennellä. Kirkkaimmat tähdet tulevat esiin.

* Nauttinen hämärä (engl. nautical twilight tai military twilight): Aurinko on 6 - 12 astetta taivaanrannan alapuolella. Tällöin taivaanranta on merellä vielä selvästi nähtävissä. Monet kirkkaimmat tähdet näkyvät selkeällä säällä nauttisen hämärän aikana, ja entisaikojen merenkulkijat pystyivät käyttämään sekstanttia sijaintinsa määrittämiseen.

* Astronominen hämärä (engl astronomical twilight): Aurinko on 12 - 18 astetta taivaanrannan alapuolella. Tähtitieteellisiä havaintoja voi jo aloitella, mutta taivaanrannassa on vielä kajoa.

* Pimeys: Aurinko on enemmän kuin 18 astetta taivaanrannan alapuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2010 - 20:33

Taivaan katto on sulkeutumassa ja ottamassa yötä vastaan.