Miten voisi Heinolan reumasairaallan pelastaa?

Ulkomaille avustuksia kerätään...ja nyt on oma reumasairaala hädässä.

Avainsanat: heinolan reumasairaala.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2010 - 10:13

Liisukalta hyvä kysymys,olen itsekkin miettinyt samaa.Tähän asiaan on ehdottomasti valtiovallan puuttavan,näin ei saa käydä missään tapauksessa.Nyt jo edesmennyt ensimmäinen anoppini oli pahasti nivelreumainen ja häntä leikattiin ja hoidettiin juuri Heinolassa jossa hän sai asinmukaista hoitoa.Hänen kuolemaansa ei aiheuttanut reuma vain syynä oli munuaismyrkytys.

Kysyjän kommentti

Olen ihan samaa mieltä kanssasi..tuntuu tosi pahalta lopettaminen..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 29.03.2010 - 10:10

Päättäjäthän ovat sitä mieltä että kyllä reumaa pystytään muuallakin hoitaa. Jos näin on, niin toivottavasti tämä työttömäksi jäävä henkilökunta siirretään sitten niihin paikkoihin joissa on resussit hoitaa. Mutta palkkaako köyhät kunnat uutta henkilökuntaa - epäilen.
Pahalta tuntuu, kerjääminenkö se sitten ihan oikeasti olisi paras mahdollinen keino saada sairaala säästettyä sitä tarvitseville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 11:30

Tästä aiheesta tuli jotain tänään aamuteeveessä.Mutta kuutelin huonosti.
Asia kuitenkn on niin, että valtiovallan pitäisi tarttua touhuun, ei rahoitus muuten järjesty.
Voi kun on piniä lapsipotilaitakin, tuleeko se hoito sille tasolle näissä kaikenöalan
terveyspaikoissa,
Olisi barrikaadien paikka.
,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 12:09

En ole kuullut lakkauttamisuhasta, mutta jotenkinhan korvaavat hoidot on taattava. Isäni hyvä ystävä sairasti reumaa ja hän oli usein hoidettavana Heinolassa. Hän tuntui olevan tyytyväinen sairaalaan ja hoitoihin. Pelastustoimenpiteenä tulee nyt ensimmmäisenä Nettiadressi mieleen. Tarpeeksi nimiä ja esitys vietäväksi henkilökohtaisesti esim. terveysministerille. Mukaan kutsutaan tietenkin myös lehdistön edustajat. Eiköhän heitäkin tulisi sankoin joukoin, kun oli jo nyt ylittänyt uutiskynnyksen ja päässyt aamuteeveeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 12:11

Tänään kuulin siitä uutisissa.Mutta en tiedä miten sen sairaalan loppujen lopuksi käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 13:27

Päättäjät sanoivat että rahaa ei tipu .Ei ole antaa 2 miljoonaa yhtä äkkiä tosta vaan.Ei ollenkaan noin jyrkkää linjaa ole ,kunkeräävät tai auttaavat ulkomaille eri kohteisiin.Ensin nostetaan ja sit ajetaan alas.Kyllä niillä aikomus ajaa Suomi alas kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 19:22

Eipä taida olla enää pelastettavissa. Niin ikävä asia kun se onkin. Koko terveyshuollon alasajoa ja tulos lasketaan säästetyissä euroissa eikä asiakkaiden hyvinvoitina