Oliko Juha Turusen (SDP) Sieppauksesta saama tuomio tarpeeksi ankara?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 14:34

Syyttäjä vaati miehelle 8–11 vuoden vankeusrangaistusta. Maksimissaan Turusen teoista olisi voitu määrätä 13 vuoden vankeusrangaistus.
Esimerkiksi taposta keskimääräinen tuomio on runsas yhdeksän vuotta.
Turunen tuomittiin myös mittaviin, yli 100 000 euron vahingonkorvauksiin. Hän joutuu muun muassa maksamaan sieppauksen uhrille 50 000 euroa henkisestä kärsimyksestä ja lisäksi uhrin vanhemmille yhteensä 40 000 euroa.

Miksi ei saanut maksimirangaistusta.
Miksi Juha Turunen vain yhdeksän vuoden ehdottomaan vankeusrangaistukseen.
Ja tuskin joutuu sitäkään istumaan kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 16:02

Eipäs joudukaan,ainostaan ensikertalaisena puolet ajasta.
Minä ihmettelin,miksi uhrin(aikuinen nainen)omaisille korvausta,jos mun(aikuinen)poikani siepattaisiin,niin tuskin mulle maksettais loppupeleissä senttiäkään,ymmärrän kyllä vaimon yms.perheenjäsenet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 16:13

Turunen joutuu kärsimään ensiketalaisena puolet tuosta 9 vuoden tuomiosta vankilassa. Tiedoitusvälineet kertoivat .Aika erikoinen tuomio ja erikoinen kokonaisuutenakin.Eihän ole kovin yleistä täällä meidän leveysasteilla.Eikö hänkin ollut lainoppinut.Vaikea sanoa oliko tarpeeksi ankara ja opettavainen, toivottavasti tuo ei olisi yleistymään päin.Toivottavasti sieppaukset unohtuisi kokonaan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 16:59

Niinhän se on että puolet kakusta istuu ja jos hyväkäytökseksi katsotaan, saattaa päästä aiemminkin pois. Mutta tuota en ymmärrä että uhrin omaisille joutuu korvaamaan. Miksi ihmeessä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 18:02

Ei tainnut edes raiskata, niin kohtuuton tuomio. Mutta varoitukseksi kidnappauksia suunnitteleville paikallaan opiksi ja ohjeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 19:03

Liian pieni tuomio.Olisi saanut tulla pidempi ja kun on ensikertalainen niin istuu vain puolet tuomiostaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 19:08

Oisi pitänyt antaa täysikakku,ois ollut aikaa kunolla miettiä mitä tuli tehtyä.Ei varmasti sillä tytöllä ollut helppo vankeusaika siellä kopissa.Tuntuu ihan kamalalta ajatella koko asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:43

Enempi olisi saanut saada. Oikein kylmät väreet meni selkäpiissä kun äsken näytetiin tv.ssä kuvaa
luolasta, missä kaapattu joutui olemaan.
Olisiko vielä tarvinnut raiskata, kuten joku mainitsi, se siitä vielä puuttui.
Inhottaa ja kuvottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2010 - 02:34

Tuomiot ovat aina liian suuria tai liian pieniä. Tätä en rupea arvuuttelemaan, koska sanon mitä tahansa, niin se ei kuitenkaan ole se mitä tuomioistuin ajatteli.