Onko Roomassa eläminen (syöminen / juominen) kallista?

Avainsanat: rooma ruokailu hinnat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 11:15

Hintatiedot perustuvat 2 vuotta sitten hankittuun kokemukseen. Kallista on. Olen käynyt Roomassa usein ja hintojen korotus etenkin euron saavuttua on ollut huimaa. Edellisellä kerralla huomattiin, että pizzettoja (palapizzaa myyviä pieniä baareja) oli ilmestynyt katukuvaan runsaasti. Aiemmin olin ostanut pizzettoja vain torilta. Kalleinta on Vatikaanin alueella, myös Trasteveressä voit joutua pulittamaan mukavan summan tuiki tavallisesta ruoasta. Terminin eli päärautatieasemman liepeillä on ollut edullisempaa, mutta hintojen nousu on luonnollisesti tapahtunut sielläkin. Mäkkärin hinnat ovat samaa tasoa kuin Suomessa. Olemme löytäneet muutaman tasokkaan, suht' edullisen ravintolan, eivät ole kuuluisia, enkä nyt muista edes nimiä, mutta sijaitsevat Terminin läheisyydessä. Roomassa pitää edelleen paikkansa se, että jos menet pöytään, jonne sinulle tarjoillaan esim. kahvi, maksat huomattavasti enemmän, kuin jos juot sen tiskillä. Saas nähdä mikä on hintataso toukokuussa, olen lähdössä vapuksi Roomaan.

Lisätty: 27.03.2010 - 11:16

Pizzettabaarit ovat edullisia. Jos olet lounasaikaan virastoalueella, niin näiden läheisyydessä on edullista syödä, kuten meilläkin siellä on lounashinnat.

Lisätty: 27.03.2010 - 18:55

Täsmennys: valtion virastoilla tarkoitan ministeriöitä, sijaitsevat keskustassa.

Lähteet:
Muistikoppa

Kysyjän kommentti

Kiitos perusteellisesta vastauksesta! Noilla eväillä on hyvä jatkaa suunnittelua. Kuume alkaa nousta - lähtöön on neljä päivää!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 11:25

www.eurocheapo.com/blog/rome...-bags.html
www.eurocheapo.com/blog/rome...-bank.html
www.tripadvisor.com/AllLocat...Lazio.html

edullisin tuliainen varmaan on hieno haute couture ostoskassi,
versace, cuccini, prada, armani ym ilmaiset kassit, niin tekevät eka linkin sivuston mukaan
matkailijat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 11:35

Ei misään metropolikulttuuripääkaupungissa ole eläminen halpaa,saati Roomassa,missä miljoonittain turisteja ja joka päivä.Jos olet keskustassa liikenteesää,on aika turhauttavaa kulkea laitamille lounasaikaan,mutta keskustassa turistihinnat lounaillakin(ainakin 2-3€ enempi kuin laitamilla).
Maksoi mitä maksoi,onhan syödä pakko,mutta hyvää ruokaa ei saa halvalla,missään. Buon viaggo!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 15:19

Ihan kohtuu korkeat hinnat on siellä ja jos erehtyy mukamas hienoon ravintolaan niin ruoka voi olla tosi huonoa ja äärettömän kallistakin..nimimerkillä "kokemusta on". Se ainut huono ruokala sattuikin sitten varmaan just meille, mutta kannattaa etsiä, rohkeasti kokeilla, kyllä hyvää ruokaa löytyy joka paikasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 18:22

Rooman hintataso on kovempi kuin Suomessa. Etenkin keskustan ja turistialueiden hinnat kalliimpia. Hyvää ruokaa ja edullisempia ostoksia löytyy keskustan ulkopuolelta. Aterian suhteen kannattaa ehdottomasti seurata missä paikallinen väestö aterioi. Niissä paikoissa yleensä hyvä ruoka ja hivenen keskitasoa edullisemmat hinnat.
Niin Roomassa, kuin koko Italiassakin pätee sama käytäntö: mikäli istut pöytään kahvilassa ja tilaat, hinnat huomattavasti kalliimmat kuin tiskillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:08

Ciao, kallista on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:33

Ei ole kallista jos ei halpaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 08:10

Turistien suosimilla paikoilla on kallista, mutta kannattaa tosiaan seurata missä paikalliset ihmiset asioivat. Pidin kovasti italialaisesta ruuasta. Kaupoissa oli valitsemisen varaa yltäkyllin, jos halusi itse valmistaa ruokansa.