Kummasta helpompi päästä eroon tupakasta vai ylipainosta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 07:51

molemmista, jos tosiaan on motivaatio siihen.
ylipainoa ei ole ollut, mutta tupakasta pääsin eroon kun päätin, että nyt se on loppu.
en tarvinnut laastareita, pillereitä tai purkkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2010 - 07:46

Minä en pääse kummastakaan eroon, mutta kyllä minä syömättä voin olla pidempään, kuin ilman tupakkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:27

Itsellä ei ole ollut ongelmaa kummankaan kanssa, mutta olen auttanut muutamia ystäviä pääsemään eroon tupakasta. Kuten tossa edellä tuli selväksi hyvin motivoitu päätös johtaa yleensä hyvään lopputulokseen. Erään ystäväni kohdalla se oli isän menehtyminen keuhkoahtaumatautiin. Siinä oli tarpeeksi motiivia hänelle.

Eivät ne ole helppoja juttuja kumpikaan, mutta kannustan kaikkia parempaan elämään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:29

Tupakka ei aiheuta ongelmia,kun en polta.Sanon kyllä tuo ylipaino.En pääse millään eroon ,vaikka kuinka yritän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:34

Tupakasta. En ole ylipainoinen, mutta muutamasta lisäkilosta tuntuu olevan vaikea päästä eroon. Liikun säännöllisesti, mutta herkuttelut kostautuvat iän myötä. Alle 40-v. ei tarvinnut vaakaan tuijotella. En ole vieläkään oppinut, että aineenvaihdunta muuttuu. Jos painoa alkaa tulla enemmän, niin sitten täytyy ottaa tiukemmat otteet. Tupakasta pääsin eroon lopettamalla. Kuulostaa helpolta, mutta nikotiinipurkat ovat kertakaikkisen kamalia, oli helpompaa vain olla polttamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:42

Molemmat varmasti vaatii hyvin motivaatista päätöksentekoa .Aina parempi jos on joku tilanne mikä laukaisee ja siinä vakaasti päättää tehdä muutoksen.Niissä melkeimpä aina onnistuu ja pysyy päätöksessään.Ihminen kun ei usko sairastuvansa jostain ylipainosta tai tupakasta, ennenkuin koskettaa läheltä tai tulee itselle.Silloin lopettaminen on pakkotilanne jos meinaa selvitä.Helppoahan se aluksi ei missään tapauksessa ole, mutta siinä oma itse kuri punnitaan .Onkositä olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:55

Toivoton valintatehtävä. Molemmista pitäisi päästä eroon, mutta ei kun ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 08:57

Tupakasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 09:13

tupakasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 09:53

tupakasta pääsin eroon joskus 01 ja siit seuras ylipainoa , josta en pääse eroon en siis millään... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 10:15

Molemmista eroon pääseminen on tuskien taival.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 11:29

Kummastakaan ei täällä ole ongelmaa,tupakka jäi tosi pitkäaikaisen ja hurjan yskä-ja flunssan aikoihin vuosskymmenen sitten,ylipainoa ei ole koskaan ollut.Luulisin,vaikea molemmista,saman kaltaista tahtolujuutta ja luonnetta vaativat.Ensteks toinen ja sit toinen,mutta kummasta aloittaa,ehkä painosta tai...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2010 - 12:05

Läskit lähti mutta tupakka jäi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 16:14

Tupakasta. en ole lakossa enkä lopettanut en myöskään pitänyt kirjaa asiasta. Kaipa tästä lienee jo useita vuosia toistaiseksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 16:34

Tupakka on ollut helppo heittää sivuun, en ole haikuakaan vetäissyt.
Mutta siihen ylipainoon luen alati mantraa:Sula läski lyllymästä/liha liika lellumasta.
Ihra kaikkoa kavala/suksi suohon selluliitti,
Makeassa on majasi/viru vanha viinerissä.
Rasvaisessa on kotisi/voikkoleivän makkarassa.
Mene kinkku matkoihisi/suen.suuhun paksu reisi.
Parempi minun elellä/keveänä kepsutella
Kun ei perä maataa laahaa/raavi maantietä takamus.

Tämän osaan jo ulkoa ja 2 vuodessa on mummolle tuloksia tullut.
Ihraa on lähtenyt 28 kg.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 19:29

Kyllä on vaikeeta päästä kummastakin..vaatii kovaa sisua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 20:25

Ei kummastakaan, yhtä vaikea homma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 12:56

Tupakasta pääsin eroon ainoastaan siten, että sain sydäninfarktin.Pahan sellaisen.Laastareiden avulla erkaannuin savukkeista. Sittenkin oli vieroitusoireita. Lopulta tuli voitto.
Nyt on sitten jäljellä tuo ylipaino.