Haetko ruokaohjeet netistä vaiko keittokirjasta? Vai sovellatko jo oppimaasi ja taiteilet itse?

Minulla on liuta erilaisia keittokirjoja, mutta ne ovat jääneet viime aikoina paitsioon, sillä netistä löytyy mitä herkullisimpia ohjeita. Tänään tein iltapalan "Pastanjauhantaa"-blogin avustuksella. Njam.

Lisätty: 04.04.2010 - 16:53

Jätän parhaan vastauksen napsulaisten päätettäväksi, en kertakaikkisesti osannut valita parasta hyvien vastausten joukosta.

Avainsanat: netti tai keittokirja ruokaohjeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2010 - 20:34

aikoja sitten harrastuksiini kuului ostella reissuiltani keittokirjoja, viitisenkymmentä löytyy vieläkin hyllystä, kaikki olen lukenut kertaalleen läpi, harvaan palannut uudestaan

ainahan noista on jotain mieleen jäänyt, jos joku rupeaa kummastuttamaan, asiaan voi palatakin, muttaolen kyllä eneimmäkseen sellainen vaistokokkaaja, tunnuslauseena voisi olla :

herkullista halujen ja mahdollisuuksien mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2010 - 22:06

Aikoinaan luin keittokirjoja. Nykyisin sävellän itse. Mielikuvitus asettaa rajat ruuanteollekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 22:06

Tänöän tein Jamie Olivierin kirjan ohjeen mukaan,mutta myös netistä haen ja sitten sovellan itse,yleensä maistellen ja lisäten mitä mieleen tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 22:06

Omasta päästä vanhasta muistista yleensä teen ..Kiva kyllä välillä netistä selailla ruokaohjeita..jonkun vinkin voi sitten tallentaa muistiin.,,ja kokeilla uutta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 22:16

keittokirjoista olen luopunut jo ajat sitten. "omasta päästä" ruoat laittelen ja virittelen, mielialojen ja -makujen mukaan.
joskus silmäilen netistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 22:27

Netti on verraton apuväline ruokaohjeiden hakemiseen. Sitten välillä sovellellaan ja keksitään uusia makuja (omasta päästä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2010 - 22:42

Sovellan ja taiteilen ihan itse. Keittokirjat 7 kpl saavat olla hyllyssä pölyyntymässä. Vuodet opettaa käytännössä niin paljon, ettei tarvitse joka lähtöön käyttää oppaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 22:45

Kaikkia tarvitaan.Aina omanlaisia ohjeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 00:49

Minullakin on keittokirjoja, mutta jostain syystä ei tule niitä käytettyä. Sovellan suurimmaksi osaksi itse, ja ystäviltä olen saanut hyviä vinkkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 01:26

Jos sitä voi taiteeksi sanoa niin pelkkää soveltämista niin aina oppii jotain kokeilemalla. Kaikki on kyllä tullut syötyä eikä pitkää sylkeäkään ole tullut. Netistä saa kyllä hienoja ohjeita kuten kirjoistakin, mutta kenellä mahtanee olla kaikki nuo mausteet ym. kotona. Sahramikin myydään 1. g pussissa joten ei ihme että on kallein mauste

Lähteet:
Jatkan kokeilua jos se vaikka muuttuisi taiteeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 03:03

Seuraan ruokaohjelmia ja leikkaan ohjeita talteen Yhteishyvän mukana tulevasta lehdykästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 08:17

Kaikesta mahdollisesta ja loput teen "omasta päästäni". Lähinnä etsin kypsennysaikoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 08:50

Minulla on keittokirjoja iso kasa joten keittokirjoista katselen ja laitan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 09:05

Minä aikoinani käytin keittokirjoja, mutta nyt minulla on sinikantinen vihko,
johon kirjoitan tai liimaan lehtileikkeen, missä ohje on.
Ja tämä nettihän on nyt meidän ikioma keittokirjamme, vanhempikin
hurahtaa kokeileemaan jotain uutta.
Näen punaista kun on ohje , johon tarvii ostaa sen seitsemää sorttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2010 - 16:48

Kaikkia kolmea tapaa käytän. Parhain on mielestäni äidin omalta äidiltään saama tiiliskiven paksuinen punakantinen keittokirja. Sieltä löytyy lähes kaikkea...ei kuitenkaan pizzan teko-ohjeita. Netistäkin tulee etsittyä. Lopputulos lienee kuitenkin, että sovellan ohjeita kokemukseni mukaan välillä onnistuen todella hyvin välillä hieman heikommin. Viime aikoina on tullut yhä enemmän kokeiltua ihan omia ideoita.