Tarvitseeko ihminen sokeria? Tarkoitan lähinnä näitä leivonnaisia, jälkiruokia, makeisia, jäätelöä ym. roskaa.

Vastaatte, että tarvitsee antamaan makua, mutta tarkoitan ihan terveyden kannalta en maun kannalta.

Avainsanat: terveys sokeri jälkiruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 27.03.2010 - 07:44

Kyllä se on ihan turhanpäiväinen nautintoaine ihmiselle. Ilman sitä elimistö tulee toimeen vallan mainiosti.

Kysyjän kommentti

Oikeassa olet. Kiitti vastauksestasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2010 - 11:36

Ruokaaineista saa sokeria ja suolaa.Markkinatalous tuo aina uusia ostettavia kansalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 11:52

ei kyllä minun mielestäni tarvita , ihan liikaa sitä lykätään joka paikkaan, enenmin suolaa , kuin sokeria .. näin sanoi muinoin lääkäri minulle ...esim. jos on hiiva ongelmia elimistössä , niin sokeri oikein ruokkii sitä hiivaa , kuin taas suola tuhoo tai ei siten ruoki sitä ja tässäkin tapauksessa siis merisuola .. olen nyt näitä asioita tutkinut , kun olen viime aikoina kärsinyt hiukka vatsakivuista ja etsinyt eri juttuja , millä sitä vatsaa voisin auttaa.. eli mitä laitan suuhuni ja nyt olen sit luopunut hiivapitoisista ja sokerillistä leivistä , nyt vast eka askel, mutta ostin ryvitta leipää , jossa ei sokeria , eikä hiivaa ja selkeesti on parempi olo .. sori taisin poiketa asiast taas .. mut näin nyt taas täällä leikkii vatsalekuria tää ciby :)

Lisätty: 26.03.2010 - 13:35

vielä tietty tämä koskee täysin terveitä, mut ehkä diabettikko saa äkkiä verensokeriin joka on alentunut niin nopsan avun..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 12:08

Minä en tarvitse.
Ennemmin syön mätitahnalla maustetun sillivoileivän, kuin kermaleivoksen. Karkeista maistuvin on tietysti salmiakki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 12:12

Melkein sama vastaus kuin Papitilla,mutta salmiakin passaan ja sensijaan pikkasen tummaa suklaata,joskus tilanteita kun on elintärkeätä saada makeaa,mutta onneksi harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 13:04

Ei tarvitse. Mutta muinoin keräilemiseen perustuvissa yhteisöissä ne yksilöt, jotka parhaiten osasivat kerätä energiapitoisia ravinnonlähteitä, pystyivät todennäköisesti lisääntymään paremmin. Makeanhimoiset menestyivät paremmin, eikä tuosta makeanhimosta ole päästy vieläkään eroon, vaikka ravinnosta ei olekaan puutetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 13:19

Kyllä sitä energiaa pitää saada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 15:24

Kyllä tuntuu, että tarvitsen makeaa ja kun himo hiipii yön aikaan.
Ei muuta kuin harjanvarrella yläkaapista piilotetut suklaat pois.
Nam, nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 16:24

Makunystyräni tarvitsevat, suorastaan vaativat suklaata silloin tällöin. Eikä siinä mitään pahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 17:40

Minulle tulee joskus aivan valtava makeankaipuu.No, näkyy kyllä myös vyötäröllä, tai paikassa, missä pitäisi olla vyötärö.Muistan aina Arvo Ylpön elämänohjeet: Syö sitä mikä maistuu hyvälle. Olen noudattanut ohjetta kirjaimellisesti, pahus soikoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 19:35

Tultiinhan sitä ennenkin ilman sokeria (sota-aika) eli ei sokeria ihminen tarvitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 20:24

Ei todellakaan tarvitse- mitnpä ne diabeetikot pärjäilisi jos olisi joku "sokeripakko? Kyllä sen tarvittavan sokerin saa tavallisen ruoan mukana - hedelmistä - vihanneksista ym.