Laskitko oikealla pulkalla mäkeä, kuin ennenvanhaan?

Avainsanat: mäenlasku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 21:45

Ei ole enää pulkkaa, mutta lapsena oli talontakana vuoria ja kyllä pulkka sekä poika sai kyytiä. Lapsenikin pääsivät vielä nauttimaan siitä huvista. Pitkiä mäkiä niin se ylösnousu kyllä kävi voimille lumessa ylämäkeen kahlatessa, mutta alastulo kyllä korvasi sen vaivan

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 21:36

Ennenvanhaan laskettiin mäkeä pahvinpalalla tai kelkalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 21:45

Ennen tuli laskettua ja mentiin isoista mäistä ja kovaa.Se oli ennen .Nyt on nyt ,eipä tullut kun suksilla laskettua pulkka unohtunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 21:47

Kerran olin tänätalvena pulkkamäessä..ja oli tosi kivaa kovaa kyytiä..että ihan pelotti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 22:05

Ei ole pulkkaa, mäkiä olisi ja muovipusseja, mutta ei mamma taivu enään kyytiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2010 - 22:12

Ostin pulkan kun lapsenlapseni oli hiihtolomalla. Käytiin mäessä laskemassa ja oli tosi hauskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 22:17

En ole laskenut enää aikoihin. Lapseni ollessa pieni, tuli laskettua usein kotimme lähimäissä. Niin, ja tietenkin omaan riehakkaaseen lapsuuteeni kuuluivat hurjat pulkkamäet, joita laskettiin selällään päämenosuuntaan, kun tavallinen laskutyyli alkoi tuntumaan liian lällyltä. Kyllä siinä sai suojelusenkeli olla kokopäivätyössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 09:06

En laskenut pulkalla koko talvena,en omista sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 10:44

Ennenvanhaan minäkin laskin pahvilaatikosta revityllä pahvin palalla tai sit muovipussin palalla mäkeä.Pulkkaa minulla ei koskaan ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 11:02

en kylläkään vaikka tuos rapusen vieres sellanen onkin, mut vedän sitä kyllä , kun haen puuvajasta puita , niin heitän sen puukopan sihen pulkaan ja kevyesti tulee pulkka peräs ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 12:45

Olin kävelemässä Kaunispään (Saariselkä) huipulta alas. Matkan varrella oli Huippu-ravintolan pulkka alaslaskua odottamassa. Ei kun pulkka alle ja menoksi. Lapsuusajat vilisivät silmissä ja vauhti oli hurjaa.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2010 - 18:28

Ei tullut laskettua pulkallakaan, ei tosin ole mäkeäkään lähimaillakaan missä olisin sitä harrastanut.