Joko sinä olet nähnyt kevään merkkejä? yle.fi/alueet/kainuu/2010/03...ussa_15597

Lisätty: 25.03.2010 - 15:52

Sorry tuo linkki ei taida pelittää..kokeillaanpas uudelleen..
yle.fi/alueet/kainuu/2010/03...59765.html

Lisätty: 25.03.2010 - 16:02

Itse näin parisen viikkoa sitten parven isoja valkeita lintuja, mutta en kovin läheltä. Ne eivät olleet joutsenia. Oliskohan voinut olla hanhia?

Avainsanat: kevät lintu muutto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 20:34

Eilen näkyi aurinkoisessa metsän rinteessä monia"pussikaljamiehiä"ja kyllä sekin eräänlainen varma kevään merkki on.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi ja sehän nyt on ainakin varma kevään merkki...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2010 - 16:17

en kyl ole vielä huomannut muitakaan lintuja tai en ole bongaillut , mut ihanaa , et ne lintuset tulevät tänne taas ja tuovat toivottavasti kesän mukanaa ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 17:23

Enpäole ähnyt vielä joutsenia Keski-Suomen tasolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2010 - 17:39

Ainut kevään merkki eläinkunnassa oli kärpänen parvekkeella ja oli niin vikkelä, ettei kissakaan saanut kiinni. Muita kevään merkkejä huomasi tänään ulkona, kun lumet sulaa vauhdilla päiväsaikaan vähän joka puolella mihin vain aurinko osuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 17:54

Ainoastaan räystäät tippuu että ryminä käy, mutta eiköhän se vielä rupea merkkailemaan muutenkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 18:26

Ei ole pahemmin näkynyt kevään merkkejä..kun niin hitaasti etenee..Eikä joutsenia todellakaan ole näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 20:10

Titityytä kuuluu pusikoista ja räystäät tippuu,piakkoin varmaan kadut juoksee,ei sen kummempia kevään merkkejä,vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 20:34

En ole vielä bongannut lintuja, mutta kyllä niitä kohta rupeaa olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 21:13

En ole nähnyt vielä mitään muuttolintuja vain talitinttejä sekä variksia ja harakoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 13:32

Tuolla niitä oli Tukholman edessä olevassa saaristossa. Sieltä se kesä on tulossa Suomeenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2010 - 18:08

Lintuja ei ole näkynyt eikä kuulunut, ainoastaan vesi on lirissyt tänään oikein kunnolla kevään merkkinä.