Jos luet runokirjallisuutta, kuka on suosikki runoilijasi? Vai ovatko mietelauseet parempia.

Avainsanat: runokirjallisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 24.03.2010 - 12:59

Tommy Taberman miehistä ja Marleena Ansio naisista ovat mieluisia runoilijoita.
Mietilauseita luen paljon mutta niiden mietiskelijöistä ei varsinaista ykköstä löydy.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 16:23

Luen runoja, mutta ei minulla ole mitään erikoista runoilijaa. Ei kun ompas Anna-Maija Kaskinen,
Pia Perkiö ja niinkin vanha runoilija kuin HIlja Haahti on ollut joskus listallani.
Mietelauseet ovat minulle myös rakkaita.
Kuten, Usko huolesi sille, joka puhumatta kuuntelee- ei sille, joka kuulematta puhuu.
Uusista en ole oikein päässyt vielä maistajaisiin.
Tommy Taberman on ihana kyllä, minulle tulee mieleeni, että hän kuin hakisi jotain puuttuvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 07:57

Ensimmäinen runoilija, joka "kolahti" vahvasti, oli Eino Leino. Pidän myös Henryk Skolimovskin, Sylvi Pöyryn ja Uuno Kailaksen runoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 13:09

Runojen lukeminen ja myös niiden kirjoittaminen kuului nuoruuteen, nykyään luen suorasanaista ja tietokirjallisuutta. Eino Leino on mielirunoilija kotimaisista, hänen tuotantoaan tulee siteerattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 18:53

Eino Leino on myös minun suosikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2010 - 09:49

Saima Harmaja.
Vaikka suurinosa onkin melko surullisia.
Tuberkuloosi vei hänet 23-vuotiaana, mutta runot säilyvät.