jos kela rahan maksupäivä sattuu viikonlopulle niin tulevatko ne ennen vai jälkeen viikon loppua?

Lisätty: 24.03.2010 - 11:17

perupäiväraha ? ei näkyny ainakaa maksamisen kohalla kelan sivuilla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 12:00

Valtioneuvoston asetus kansaneläkelain mukaisten etuuksien ja valtion osuuden maksamisesta 22.12.2009/1234:

Etuuden maksupäivä
Kansaneläkelaissa (568/2007) tarkoitettu etuus maksetaan etuudensaajalle, jonka sukunimen alkukirjain on:
1) A―K, kunkin kuukauden 4 päivänä;
2) L―R, kunkin kuukauden 14 päivänä;
3) S―Ö, kunkin kuukauden 22 päivänä.

Jos 1 momentin mukainen maksupäivä ei ole pankkipäivä, etuus maksetaan sitä edeltävänä pankkipäivänä.

Lähteet:
www.edilex.fi/kela/fi/lainsa...1234?toc=1

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 10:34

yleensä saatavat maksut siirtyvät edelliseen arkipäivään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.03.2010 - 10:40

Riippuu mitä sieltä odotat. Käy Kelan sivuilla, sieltä varmasti löydät tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 10:56

Jos kelan maksu osuu viikonlopulle, niin se maksetaan perjantaina yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 11:05

Kyllä luulisin,että jälkeen viikonlopun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 11:39

Luulen, että vasta maanantaina rahat ovat tililläsi. Paras kysyä täältä Työttömien palvelunumero

ma-pe klo 8–18
puh. 020 692 210

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 11:55

Peruspäivärahan maksaminen
Peruspäiväraha maksetaan pankkitilillesi neljän viikon jaksoissa jälkikäteen. Ensimmäinen maksujakso on kuitenkin kaksi viikkoa.

www.kela.fi/in/internet/suom...enDocument

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 13:46

Riippuu vähän siitä mistä sitä rahaa odottaa, minulla itselläni on jossain sanottu, että
jos maksupäivä sattuu viikonlopulle, niin maksetaan lähinnä olevana pankin aukiolevana
päivänä.. Otapa selvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 17:18

Työmarkkinatuen maksatus (työttömyyskorvaus) ilmoitetaan aina netissä Kelan sivulla, jos olet sitä kautta hakemuksen jättänyt, ja sitä ei laiteta maksuun viikonloppuna. Joko maksupäivä on perjantai tai sitten maanantai. Eläkkeistä tai sairauspäivärahoista en tiedä mitään.