Ruumiilla taitaa olla kaksi merkistystä?

Eläessään ja täältä lähdettyään.

Lisätty: 31.03.2010 - 09:28

Minun mielestäni elävästä voisi keksiä uuden sanan - ruumiin minä liitän elottomaan ihmiseen.

Avainsanat: ruumis

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 02:43

^ Voi hyvä ihme mitä härskejä setiä täällä on :D

Ruumis on kyllä kuollut ihminen. Keho tai vartalo se on muulloin.

Lisätty: 24.03.2010 - 02:47

Jos sä viittaat tähän äskeiseen kysymykseesi www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/30287 niin ruumiinjäseniä ovat kädet ja jalat. Niitä kutsutaan myös raajoiksi.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Miksi varpaat ja sormet ovat ruumiinjäseniä, eikö ne olisi paremmin jäsenen ulokkeita? No mitäpä noita pohtimaan, ovat mitä ovat. Mutta ruumis on edelleen eloton ihminen jäsenineen päivineen minunkin mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 23:42

"Ruumistani ette koskaan saa" ja "Vain minun kuolleen ruumiini yli".
On niillä tietty vivahde-ero.
Jonkinmoisena kompromissina voidaan pitää vaikka tätä, "Kultaseni, mitä minun täytyisi antaa sinulle, että pääsisin pöksyihisi?" Johon tyttö vastasi " Kloroformia".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 05:31

joo mut kyl mä miellän ruumiin niin,et eloton mikä elötön...yx juttu mikä vähän särähtää on ,et kun on ilm.elävää muusiikkia.. noo-oo...harvemmin ne ruumiitkaan mitään soittaa...heh no kuiva vitsi.. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 06:12

Se on koossa pitävä, niinkauan kun henki tai sielu meissä asustaa.Kuolemassa tuo käy käyttökelvottomaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 06:56

Kyllä minulla vielä on body!
www.google.fi/dictionary?sou...pair=en|fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 08:14

Ruumis, kalmo, keho. Rakkalla lapsella monta nimeä.

Terve sielu, terveessä ruumiissa! Olla hyvissä sielun ja ruumiin voimissa! Millainen ruumiinrakenne sinulla on? Oletko joutunut ruumiintarkastukseen? Kaikissa näissä ruumis on elävä, viimeisen tosin voi ymmärtää kahdella tavalla.

Kielitoimiston mukaan ruumiilla tarkoitetaan sekä elävää että kuollutta. Keho on lääketieteen termi.

Lähteet:
Kotimaisten kielten tutkimuslaitos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 08:43

"illuusio"sen sanoi:Ruumis on eloton ja keho on elossa...Poliisislangissa kuollut on "kroppa".Eli jos jossain on kroppa se on kuollut ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 08:47

Terve ruumis ei työtä kaipaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 09:08

ruumis on ihmisen keho - tämän eläessä.
kuollut ihminen on ruumis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 16:47

Onhan meillä kaikilla ruumiinjäseniä vaikka ollaan elossa. Vai onko jollain kehonjäseniä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 17:11

Jumala loi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieluunsa elämän hengen.
Käsitän, että ilman henkeä olisin kuollut ruumis ja tämä kotilo koka on nyt ylläni katoaa ja
saan uuden ja katoamattoman ruumiin ylleni.