Kiinnostaako sinua Auschwitzin aikaiset tapahtumat?

Avainsanat: auschwitz

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 11:10

Historiallisena ajanjaksona 2.maailman sota on mielenkiintoinen, inhimillisenä kärsimyksenä taas järkyttävä. Kävin Auschwitzissa ja Birkenaussa 80-luvun alkupuolella. Mieleen jäi etenkin Birkenau-leirin suuruus: parakkeja parakin perään. Alue on valtava. Ajasta kertovia dokumentteja näytetään Auschwitzin teatterissa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 10:11

Ei minua kiinosta.Minusta se oli kamalaa aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 10:29

Kyllä ne minua kiinnostavat, en kuitenkaan halua paikalla käydä kuten mieheni , 2 kertaa, sanoo aina että vihaa enemmän Saksalaisia. Ja todella tuli suurvalta jota Hitreli ajoi, koko Eurooppa on EU ja tavoitteet on saavutetut samoiden valtioiden taholta jotka mukaan halusivat suureen valtaan, Neuvostoliitto hajosi ja nämä rajavaltiot on myös Eu- maita. nyt on rauhassa muodostettu ns. Liittovaltio joka hyväksyy samat säännöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 10:29

tiedän tapahtumista ja olen surullinen ihmisen petomaisuudesta.
mutta ei tulisi mieleenikään mennä käymään kyseisessä paikassa. varmasti pääsisi itku ja silleen. ahdistava paikka. en voi olla utelias toisten kärsimysten kustannuksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 10:52

Jo yleissivistykseen kuuluu tietää jotain noista ajoista eli Hitlerin vallan ajoista. En välttämättä mihinkään kidutuspaikkaan halua tutustua, jotkut elokuvatkin aiheesta ovat aika rankkaa katsottavaa. (mm.Pianisti).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 14:03

Minua ei kiinnosta. En tiedä miksi en kiinnostu mistään huonosta mikä tuo kärsimystä ajatusmaailmaan.En katso televisiostakaan, kun luonto ohjelmat ja jotain perhesarjoja mitkä tuo nautinnollista iloa.Ne on ajatuksena jo niin kamalia että en ymmärrä kidutuksia lainkaan.Kerran tuli telkkarista justiin tuolta keskitysleiriltä ,tuli paha olo pitkäksi aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 14:15

Historia, myös 2. Maailmansodan historia, on aina kiehtonut ja kiinnostanut. Historiaan tutustumalla huomaa ja oppii monia asioita, ehkäpä joistakin niistä ihmiset ovat jopa ottaneet opiskeen. Kuten vaikkapa kysymyksesi paikasta ja sen historiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 14:31

Valitettavasti kiinnostaa. Kuinka julma ihminen voi toiselle olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 15:17

Vaikka ei kiinnosta, niin jokaisen on tiedettävä historiasta sen verran, että näitä hirmuja on ollut olemassa aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 15:20

Kyllä nekin kiinnostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 15:30

Kyllä kiinnostaa kaikessa karmeudessaan. Olen vieraillutkin ko. paikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 15:35

Kyllä, mutta ei erillisenä, vaan osana 2. maailmasotaa ja siihen johtaneita tapahtumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 16:08

olen katsellut dokumentteja ja jotain lukenutkin .. lempi kirjanikin on jo lapsuudesat asti ollut Anne Frankin päiväkirja , jonka olen lukenut moneen kertaan ja katsonut elokuvat myöskin moneen kertaan ...mutta en usko , et menisin sinne paikkaan en uskaltais .. ois niin kaamee paikka .. toivottavasti saatais välttyä toiselta moiselta otukselat , kuin tuo hitlerikin oli....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 16:28

KYLLÄ Ja jokaista maapallon kansalaista pitäisi kiinnostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 17:08

Kyllä tätäkin mummua kiinnostaa ja on kiinostanut jo nuoruudesta alkean.
Mikä voi olla niin julmaa, ajattelen, että sivistynyt Eurooppa ei muka oivaltanut
mitään.
Olen lukenut saamani kirjat, katsonut tehdyt elokuvat, dokumentit ja kaiken käsiini saaman
asiaa koskevan materiaalin.
Se on siis niin järkyttävää, että ei sitä tahdo uskoa, mutta tosihan se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 18:41

Ei kiinnosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 19:09

No sen verran kiinnostaa, että elokuvia ja dokumentteja olen katsellut. Mm Schindlerin lista oli aika koskettava elokuva. Itse en haluaisi mennä paikan päälle katsomaan noita historiallisia paikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2010 - 20:25

Kyllä on tullut katsottua ohjelmia aina kun niitä on tullut ja on ollut mahdollisuus katsoa. Niin karmivia kuin ne tarinat sieltä ovatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 02:36

Asioita, joista ei halua tietää, mutta jotka ovat jo tapahtuneet... Olen katsonut aika monta dokkaria ja olen pitkään harkinnut lähteväni sinne käymään, mutta olen varmaan liian herkkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 11:11

Sen aikaiset tapahtumat kiinnostavat paljonkin, mutta ei itse leiri. Kirjallisuutta olen aiheesta lukenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 18:59

Tarpeeksi tietoa asioista ja kirjallisuudesta aiheesta olen lukenut,mutta en halua paikan päälle.Asioita joita ei koskaan saa unohtaa.