Ilta sanomien netti:Yli 120000 salasanaa vuoti verkkoon.Miten voi todeta,onko oma vuotanut?

Avainsanat: salasana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 15:14

Huolehdi siitä, että sinulla ei ole sama salasana Napsussa ja Napsussa ilmoittamallasi sähköpostissa. Sama koskee kaikkia muitakin palveluja.
Voi helposti muuttaa Napsun salasanan Oma Napsu > Muokkaa tiliä ...
"Vaihtaaksesi nykyisen salasanan, kirjoita uusi salasana molempiin kenttiin."

Lisätty: 23.03.2010 - 23:35

Tuosta andek:in kertomasta Murrettujen listasta on aika työlästä etsiä itseään
rofl.fi/passlist_safe.txt YLI 120 000 E-MAILIA
Selaimissa kuten Mozillan Firefoxissa on apulainen etsimiseen, kun se lista on näytössä, niin klikkaa yläpalkista Muokkaa ja valitse Etsi, jolloin alareunaan aukeaa uusi palkki jonka Etsi:-laatikkoon kirjoitat etsimäsi Käyttäjätunnuksen, sitten vaan painelet Seuraava kunnes koko lista on käyty läpi.
Muissakin selaimissa (pitäisi olla) jokin vastaava toiminto "Etsi sivulta" tms.
IE8:sta en tosin nyt löytänyt ?

Kysyjän kommentti

Kiitos selventävästä vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 06:57

Tuohon en osaa vastata,saako siihen mitään selvyyttä.Kauheata sanon minä,voinko todellakaan enää luottaa mihinkään tänäpäivänä.

Lisätty: 23.03.2010 - 09:03

Luin mtv3 uutisen sivuilta ,tietovisailu sivusto Älypää ja kuvafoorumi Kuvalauta josta tiedot ovat vuotaneet.Älypää sivusto on suljettu.Jos et ole näillä sivustoilla mukana ,ei ole hätää.

Lähteet:
mtv.3 uutissivusto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 07:14

pistää kyl ihmettyttään, et miten niin ne ovat päässeet karkuun...eiköhän nuis pitäis olla sellaset muurit ym jutut ,et ihmisten tiedot ei noin vaan joudu kaikkialle...sinne minne ne ei kuulu ..mistähän sen sit tietää..ois kiva tietää ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 08:53

Kamala tapaus,en voi muuta sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 09:04

Miksi pitää odottaa? Mikäli on pienintäkin epäilystä siitä, että oma salasana on saattanut joutua vääriin käsiin, kannattaa ehdottomasti vaihtaa salasana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2010 - 09:39

En ehkä mitenkään. Onneksi en ole noilla sivustoilla käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 11:54

Ei huolta, jos et ole kirjautunut Älypää-sivustojen käyttäjäksi. Kantsii kirjautua jokaiseen palveluun eri salasanalla, niin ei tule katastrofia, jos sattuisi vuoto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 12:07

En ole minäkään noita sivustoja käyttänyt...että ei tarvi olla huolissaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 12:38

Murrettujen lista löytyy täältä:
rofl.fi/passlist_safe.txt
Listassa on siis sähköpostinimet, mutta domain-nimi poistettu.

Lisätty: 24.03.2010 - 08:31

IE8:ssa Etsi-laatikon saat esille, kun painat 'ctrl-F'.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 12:45

Olen Älypään kantakävijä! Onneksi en ole käyttänyt samaa salasanaa muualla.
Kaipa se antaa mulle riittävän suojan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 16:08

Putte_46. kiitos neuvoista, ovat paremmat kuin ovat paremmat kuin hyvät. Minä hallitsen tätä
nettiä niin vähän. Kuin itseni kanssa opiskelen, niin ei ole neuvojaa vieressä.Jopa tuo Sinun Putte viivasi
tekeminen melkein sytytti maailman palon pollassani, miten sen saan tehty.
Lähden nyt yrittämään napsun salasanan vaihtoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 17:30

Ei ole minun sivustoja, eikä taida nimeä tuosta listasta löytyä. Harmillista se on kenen kohdalle sitten sattuukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 06:05

Minun verkko- ei kun kotisivuni on googletettavissa ollut yli 10+vuotta.
Kukaan muu tosin ei ole päivittänyt niitä vielä!
Tässä viralliset ohjeet Älypää pelien pelaajille:
cert.fi/varoitukset/2010/var...10-01.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 11:29

Pelannut siellä olen joskus, mutta tunnuksiani ei löytynyt listalta, joten turvassa olen. Ja olisin muutenkin, koska en käytä samoja tunnuksia missään muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 19:11

Olen älypäätä pelannut joskus,mutta en tiedä syytä miksi pitäis rekisteröityä sinne?