Luetelkaa mitä kaikkea Marilyn Manson edustaa.

Avainsanat: marilyn manson

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 19:20

Marilyn Manson on yhdysvaltalainen, vuonna 1989 Fort Lauderdalessa Floridassa perustettu alternative metal -yhtye sekä sen johtohahmon käyttämä taiteilijanimi. Rockmuusikko Marilyn Mansonin (oik. Brian Hugh Warner) nimi perustuu Marilyn Monroen ja Charles Mansonin nimiin. Nimet symboloivat – tulkinnasta riippuen – kaunotarta ja hirviötä, ihmisen pimeää ja valoisaa puolta tai ihmisen hyvää ja pahaa puolta. Alkuaikoina yhtye toimi nimellä Marilyn Manson & The Spooky Kids.

Jäsenet

Nykyiset:
Marilyn Manson (Brian Warner) - laulu ja performanssi (Perustaja) 1989-2009
Ginger Fish (Kenny Wilson) - rummut 1995-2004, (live) 2006-
Twiggy Ramirez (Jeordie White) - basso 1993-2002, 2008-
Chris Vrenna - rummut (live) 2004-2005, koskettimet (live) 2007-
Andy Gerold – basso (live) 2009-
9.1.2008 Marilyn Manson ilmoitti MySpace sivuillaan, sekä omilla nettisivuillaan, että perustajajäsen Twiggy Ramirez on palannut bändiin korvaten Tim Skoldin.

Jäsenten nimien alkuperä
Marilyn Manson: Nimike on yhdistelmä: Marilyn Monroe (laulaja, näyttelijä) ja Charles Manson (kulttijohtaja, laulaja, "yhteiskunnan vihollinen", murhaaja) Nimikkeessä yhdistyy Marilynin kauneus ja herkkä puoli ja karskin Charlesin julmuus ja hirviömäisyys.
Twiggy Ramirez: Twiggy Lawson (brittiläinen laulaja, näyttelijä ja malli) ja Richard Ramirez (”Night Stalker”, tappoi 13 henkilöä maaliskuun ja elokuun välillä vuonna 1985)
Daisy Berkowitz: Daisy Rollocks (hollantilaissyntyinen laulaja ja näyttelijä; tunnetaan paremmin Daisy D:nä) ja David Berkowitz (”Son of Sam”, tappoi New Yorkissa 1970–luvulla kuusi ihmistä ja haavoitti useita)
Gidget Gein: Gidget (amerikkalaisessa tv-sarjassa oleva hahmo, jota näytteli Sally Field) ja Ed Gein (tappoi kolme ihmistä 1950–luvulla; harrasti myös hautojenryöstöjä ja ihmissyöntiä; ratsiassa hänen kodistaan löytyi pääkalloja ja ihmisen nahkasta tehtyjä esineitä)
Ginger Fish: Ginger Rogers (tanssija ja näyttelijä) ja Albert Fish (tappoi ja söi ainakin kolmetoista viidestätoista lapsesta väittäen Jumalan antaneen hänelle tämän tehtäväkseen)
Sara Lee Lucas: Sara Gilbert ja Henry Lee Lucas (uskotaan tappaneen noin 350 ihmistä, mutta väitti olleensa osallisena n. 3000 murhassa, jota ei kuitenkaan uskottu, koska hänen olisi pitänyt tappaa vapautumisestaan 1975, vähintään yhden ihmisen päivässä vuoteen 1983 saakka, jolloin hänet jälleen saatiin kiinni.)
Freddy the Wheel: Freddy soitti alun perin huonojen jalkojensa kuntoutukseksi rumpuja, ja eräs performanssia keikoilla esittänyt tyttö päätti että Freddyllä on jalkojen tilalla pyörät.
Madonna Wayne Gacy: Madonna Louise Veronica Ciccone (laulaja ja näyttelijä) ja John Wayne Gacy (raiskasi ja tappoi 33 miestä ja nuorta poikaa ja lopuksi poltti ruumiit sekä piilotti osan jäännökset talonsa alle. Viiden ruumiit hän heitti jokeen. Hän sai lempinimen "tappajaklovni", kun hän toimi klovniksi pukeutuneena mm. lastenkutsuilla)
Olivia Newton Bundy: Olivia Newton-John (brittiläissyntyinen laulaja ja näyttelijä) ja Ted Bundy (tunnustanut 30 murhaa, mutta epäillään tappaneen jopa 100 ihmistä neljän osavaltion alueella vuosina 1974 – 1979)
Zsa Zsa Speck: Zsa Zsa Gabor (unkarilaissyntyinen näyttelijä) ja Richard Speck (tappoi kahdeksan hoitaja-aloittelijaa chicagolaisessa sairaalassa vuonna 1966)
Zim Zum: Nimi johtuu Kabbalan termistä Tzimtzum

Lisätty: 01.04.2010 - 02:36

Helppoa on teinin wikiä käyttää, toteaa keskiiän ylittänyt neiti immeinen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 02:29

Helppoa tän päivän teineillä kopsata kaikki suoraan Wikipediasta.