Joko tiedät talven tihutyöt?

Meillä lumimassat ovat katkoneen puiden ja pensaiden oksia. Osa puista on maata pitkin, ym. pientä. Mitä vielä esiin tuleekaan kun nuo lumet joskus lähtee.

Avainsanat: lumimassat tuhot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 16:02

Mennähän Ilimajoen (taikka Koskenkorvan) Kantakrouvihin, otetahan olut, nojatahan tiskihin ja huuretahan salihin, notta: "Pesäpallo on homojen peli lumihangessa".

Pohjalainen olla-verbin taivutus:
Moon oikias, soot vääräs, soon kans vääräs.
Moomma oikias, tootta vääräs, noon aivan mettäs! Mistäs nuo lumet tulloo?

"Kun nainen laittaa silikonit rintoihin, se on sama kuin laittaisi jalopuuratin Ladaan. Kiva hivellä, mutta talvella kyyti ei juurikaan parane."

Kysyjän kommentti

Kiitos, hauskuutesi ansiosta saat hieman bojoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.03.2010 - 15:32

Ainakin peräkärryn muovisuoja on paininut sisään. täytyy lämpimällä koittaa ponnistaa se takas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 15:38

Ei ainakaan vielä ihmeenpiä tunnu olevan. Mitä lumenalta voi paljastua kun puput on jyrsineet. Olen kyllä niitäkin koittanut ruokkia, eivät jyrsi ihan kaikkia omenepuita.Päälisin puolin ihan kaikki ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 18:05

Suuren vuorimännyn oksia on mennyt poikki ainakin..ja muttenkin puiden oksia..en ole muuta huomannut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 19:31

Joitain pensaita voi olla lumimassa pilannut. Mutta mitään merkittävää ei ole tapahtunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 19:38

Eipä kait se mitään maata järisyttävää ole tehnyt, mitä lumi paljastaa, sitä ei vielä oikein tässä vaiheessa tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 21:11

En ole vielä mökillä käynyt tarkistamassa, onko kaikki paikallaan viine syksystä.