Kumpi mielestäsi parempaa suolainen vai makea?

Kun käyt kyläilemässä tai itse tarjoat, niin kumpaa mieluimmin itse otat/tarjoat vieraille, suolasta vaiko makeaa purtavaa, ja kummalla on on ollut suurempi menekki mielestäsi?

Avainsanat: suolainen makea tarjota menekki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2008 - 20:51

no mie olen enemmänkin suolaisen ystävä.
kun olen kylässä, ja jos on jotain suolasta purtavaa niin sitä otan kaksikin kertaa, kun taas makiaa vain kerran. esim. karjalan piirakka, pasteija, pitsapalat kaksi kertaa niillä (apajilla) kun taas pulla, keksi, kuiva/ täytekakku kerran niillä (apajilla).

omissa juhlissa (synttäri) on yleensä tarjolla - kinkku/ jauheliha pasteijjaa, jotain suolasta piirakkaa jossa esim. (kinkku, purjo, kirsikkatomaatti, fetajuusto, ruokakerma, juustoraaste)
tavallista pullaa, pari keksi laatua, täytekakku ehkä kuivakakku (äipän tekemä).

silloin kun iskee herkun nälkä. ostan sipsejä enemmin kuin karkkia.
jäätelöä syön aika vähän ( ehkä vain n. pari litraa vuodessa ) tuossa on jo tuutti/ puikko jädet samassa. viinirypäleet on kanssa tosi hyviä silloin kun löytää semmoisia makeita.
porkkanat ja kurkut on hyviä dipattavia ( taco/ ranch/ hot chili dippissä)

Lähteet:
omat herrkkusuuni mielihalut =ö)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2008 - 20:36

suolainen noin yleensä, kermakakut sitten erikseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 20:39

Suolasta piirasta, pasteijoita, voileipakakkua (mmm...herkkua) ja päälle pala marjaista kermakakkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 20:48

Itselleni tulee jostain syytä valtava hyvänolontunne kun joku sanoo vaikka, että "juodaan kunnon munkkikahvit". Riippuu tietysti paljon tilanteesta, että mitä on hyvä tarjota, mutta jos tarkoitus on tarjota vain jotain pientä, niin silloin makea on parempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 20:53

sillivoileipää jos jossain sais, menisin heti kylään ja viihtyisin pitkään

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 21.08.2008 - 21:24

Kyl mää tarjoon yleensä molempii. Suolaista sekä makeaa. Ja molemmille käyttäjiä löytyy. Sitä sillivoileipääki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 22:54

Suolainen näin isona, etenkin rapulassa. Pienenä se oli imelä parempaa. Jaa..... molempi parempi: salmiakki on ihan hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2008 - 09:09

suolainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2008 - 11:08

Suolainen.