Jalometalli josta ei sinulle tule allergista ihottumaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2010 - 09:35

Kulta on ainoa jota siedän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2010 - 09:23

Ei minulle taida tulla mistään, mutta värinä keltakulta on minun omani... Hopea tummuu tosi nopeasti, joten sitä ei ole tullut käytettyä riparilahjojen jälkeen.... Väri on myös muuten sellainen, että ei sovi minulle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.03.2010 - 09:53

Kullasta ei tule ihottumaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 10:07

Minulle ei tule mistään ihottumaa..Hopaa ja kultaa koruni,mitä minulla on..

Joskus nuorempana tuli käytettyä..näyttävän näköisiä rihkama korviksia...juhlissa..Eikä niistäkään tullut ihottumaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 10:08

Kulta ja titaani mikä se jalometalliksi luokitellaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 10:13

Ei minulla ole tullut jalometalleista (korut) allergisia oireyhtymiä.
En kyllä tuollaisia käytäkkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.03.2010 - 11:09

Kulta ja ehkä vähän aikaa käytettynä hopea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 11:20

palladiumvalkokulta (nikkelivalkokullasta tulee allerginen reaktio )
keltakulta
platina

Nikkelittömyys on tärkeää erityisesti jokapäiväisessä käytössä olevissa koruissa, kuten kihla- ja vihkisormuksissa. Pienenkin nikkelimäärän sisältävä tuote altistaa ihoa kokoajan, ja allergia voi puhjeta pikkuhiljaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 12:12

Itsellä myös nikkeliallergia, mutta käsittääkseni nikkeliä ei enää käytetä koruissa, tai siis Suomessa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Itse olen valkokullan ystävä, keltakulta ei kolahda, vaikka vihkisormuksessa puolet on keltakultaa. Hopeasta tykkään myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 15:21

Minulle tulee kaikista ihottumaa, paitsi kullasta ja hopeasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2010 - 01:17

Titaani ja kulta. Ei myöskään hopeasta tule yliherkkyysoireita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2010 - 12:31

eip oo allergiaa mistään. lucky me.