Luetko iltarukouksen, minulta taisi nyt jäädä see lukematta kun yö menee harakoille?

omatunto ja tapa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2010 - 13:03

Minulla on lapsena opittu iltarukous minkä vieläkin rukoilen kädetristissä ja yleensä tulee lisäiltyä kaikenlaista muutakin siihen.

Kysyjän kommentti

Kiitos, niin minäkin teen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2010 - 07:32

voin vaan sanoa et kiitos täst päiväst , mut usein sekin unohtuu , silloin muistaa kyl kiittää, jos on ollut kipuja ja niist selvinnyt niin sit kiitän , mut en kyl sen enenpää rukoile...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 08:02

Pikku hiljaa jää pois kaikki rukoukset .Kun on huomannut ,mitä ne auttavat.Lapsena äidin kanssa tuli rukoiltua ,levolle laske luojani ,armias ole suojani .Jos sijaltain en ylös nousi ,niin ota tykösi. Amen.
Sen sisältöä en lapsena ymmärtänyt.Rukoilin kiltisti vaan kun käskettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 08:19

Kyllä luin eilen illalla montakin iltarukousta, kun olin iltavuorossa ja laittelin vanhuksia nukkumaan. Sit kotiin tultuani sytytin Vilmalle kynttilän ja eipä uni meinannut tulla. Ajattelin Vilmaa, sen touhuja ja kujeita. Luin iltarukouksen Vilmalle ja tänä aamuna herätessäni ensin kutsuin sitä kunnes muistin ettei Vilmaa enää ole. itkuhan siinä taas tuli. menee kyllä jonkun aikaa ennen kuin ikävä helpottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 08:29

Tuon tapaisia juttuja en harrastele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 08:36

En lue.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 08:47

En ole niin paljon rukousten orja että rukoilisin pakosta. Lapsena luin iltarukouksen kyllä, kuului silloin kasvatukseen. Muuten yritän elää siivosti ja jos se ei riitä ei voi mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.03.2010 - 09:50

Uskoni rukouksen voimaan on mennyt jo kauan sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 10:04

Lapsena iltarukous kuului nukkumaanmenorituaaleihin. Aikuisena litaniat ovat jääneet, mutta ennen nukkumaan menoa pyydän siunausta läheisilleni ja useimmiten muistan kiittää päivän asioista ja pyytää voimia tuleviin päiviin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.03.2010 - 10:16

Myöntää täytyy, että on rukoukset jääneet lapsuuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 10:45

En lue iltarukousta.Vaikka hyvä tapa se on. Pienenä lapsena luin joka ilta rukouksen ennen kuin aloin nukkumaan. Mutta nyt aikuisena ne ovat jääneet minulta pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 12:50

Saatan laittaa kädet ristiin..mutta ei rukousta tule luettua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 17:05

Minä puhun hiljaa sydämessäni Herralle. Sekin on vaatimaton rukous. Kyllä Hän tietää eikä kaipaa muotomenoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 19:57

En lue iltarukousta. Ehkä pitäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 21:37

Yritän muistaa.