Voiko hampaan juuri kipeytyä tietokonetta näpytellessä? Esim. väärän työskentelyasennon takia. Vai säteileekö tää kone jotenkin?

Näin tässä kuitenkin on päässyt käymään. Heti kun rupeaa näpyttelemään, alkaa hammasta pakottamaan ja siihen annettiin juurihoitoa viime viikolla 2 kertaa. Ja nyt alkaa taas tuntumaan. Oliko meillä lääkäriä tai fysioterapeuttia napsussa, nyt ois asiantuntijoista apua. Tai jos muuten vaan tiijät.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.08.2008 - 05:07

Päinvastoin, jos hampaan juuressa on tulehdusbakteereita niin se säteilyhän juuri niitä tuhoaa;)))
Useimillia päätetyöskenteliöillähän on upeat ja terveet hampaat,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 20:14

min en oo mikään asiantuntija, sen sanon/ kirjoitan ekaks.
oletko varma että se jomotus/ pakotus/ särky tulee juur tosta tietokoneen käytöstä tai istumisasennosta. onko mitään muita havaintoja. esim. mihin kellonaikaan, aamu/ ilta... jonkun juomisen tai syömisen jälkeen/ aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 20:29

No se on varma ettei koneen säteilystä johdu, onko juurihoito vielä kesken? Tarkista myös se työskentelyasentosi napsutellessasi, pöytä liian matala, korkea, tms. vaikuttaa tosi paljon. Ensiapuun ota särkylääkettä, ja yhteys heti kun mahdollisuus hoitavaan hammaslääkäriisi, eipä tässä paljon muuta voi sanoa näin äkkiseltään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 21:03

onko kone vetoisassapaikassa esim ikkunan luona ja ikkuna auki minulla tuli polvi kipeäksi kun ikkuna oli auki.nyt on kylmä kesä.En usko hampaan tulevan kipeäksi koneesta.Karies edennyt siihen vaiheeseen,että tuli kipeäksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 20.08.2008 - 21:25

Olisiko se pikkasen luulotautia, että koneesta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 11:11

Ei voi.Hampaassa on ilmeisesti reikä.Mene hammaslääkäriin.Mitään säteilyä tietokoneesta ei tule,joka vaarantaisi terveytäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 14:26

Onko juurihoito vielä kesken? Mulla särki (jomotti) juurihoidettavaa hammasta hoitokertojen välillä, koska juuren hermoja ei oltu vielä kokonaan rassattu pois. Sen jälkeen, kun hammas oli täytetty ja paikattu kipu katosi. En usko, että tietokoneella on mitään tekemistä hampaasi kanssa, mutta jos koneella ollessasi puret esim. hampaita yhteen tjsp. niin voisi johtua siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2008 - 14:46

No varmastihan se voi kipeytyä siinä näpsytellessäkin. Vaikka kipeytymisen syy onkin jossain muualla, niin näpsytellessäsi se häiritsee senverran pahasti, että varmasti huomaa. (kansalais mielipide asiasta)

ps.
Kaikenlaiset säteilyteoriat ovat mielestäni vähintäänkin arveluttavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.08.2008 - 17:32

Kyllä te olitte melkein kaikki oikeassa.
Hampaassa oli reikä, mutta hampilääkäri paikkasi sen.
Nojatuoli ei todellakaan ole se paras istuin tähän hommaan.
Pöytä on liian korkealla ja etäällä.
Syön ja juon kuumaa tässä ollessa lähes aina jossain välissä.
Istun tässä sekä aamulla, päivällä että illalla.
Saatan kiristellä hampaita tietämättäni.
Ibuprofeenia sisältävä särkylääke auttaa.
Luulisin kuitenkin, että tuo "mesimumin" vastaus vois olla kaikkein lähimpänä.
Ahkeria olitte kuitenkin!
T: Kysyjä