Saako vammaisuudelle nauraa?

Avainsanat: invalidi näkövamma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2010 - 01:56

tuntuu tosi tökerölle,
englantilaisessa tv-'viihteessä' sitä viljellään jonkin verran, aina yhtä huonolla menstyksellä

Kysyjän kommentti

kiitos, vammaiselle itselle ei sa nauraa, mutta vammalle voi nauraa,
jos hän myös laskee leikkiä siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2010 - 22:55

Ei. Joskus kyllä vammainen naureskelee itse "vajavaisuudelleen" helpottaakseen muiden suhtautumista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 23:01

Kyllä Neil Hardwick osasi tehdä sen ja hienosti
fi.wikipedia.org/wiki/Sisko_...a_sen_veli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 23:49

Ei missään nimessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.03.2010 - 23:53

Ei minun mielestäni. Vammaiset itse kyllä nauravat omille vammoilleen, joten siitä saisi käsityksen, että muillakin on lupa nauraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.03.2010 - 00:10

Ei missään nimessä. Eriasia jos ao henkilö itse laskee vammaisuudestaan leikkiä ja hyväksyy toistenkin vitsailun. Muulloin se on vammaista kohtaan tosi törkeää käytöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 00:35

Ei kuulu. Taannoin tuli telkusta ohjelma jossa näin tehtiin. Ei ollut asiallista. Onneksi on mahdollisuus vaihtaa kanavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 06:01

En ainakaan toistaiseksi ole pilkannut näkövammaista läheistäni.
Englantilainen nauraa sille, mitä hän häpeää.
Olen jäävi arvostelemaan "Sisko ja sen veli"-sarjaa, kun en ole katsonut pätkääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 06:29

Ei missään tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 08:43

Pilkatakseen ei tietenkään. Jos vammaisen kanssa hauskaa pitää tarkoituksella niin kyllä.Ne on vammasta huolimatta samanlaisia ihmisiä kun muutkin.Kyllä niillekin nauru hyvää tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 08:49

ei missäään tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 10:10

Pappa4 varmaan vinkkaa tietyn näyttelijän ohjelmaan,mulla myös vaihtui kanava ensi hölmistyksen jälkeen,en sulata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 10:15

Mitä nautamista vammaisuudessa on.Ainoastaan mikäli hän heittää kunnon kaskun tai tilannekomiikkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 15:02

Ei missään tapauksessa..on kyllä tosi säälittäviä..itse joudun välillä näitä vammaisiakin avustamaa...ovat tosi herttaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 16:10

Riippuu niin monesta..ja millä tavalla sen tekee..Veljeni neliraajahalvaantui aikoinaan ja makasi 13v.sairaalan vuoteessa sormenkaan liikahtamatta.Pää toimi kuitenkin erinomaisesti ja muistelen lämmöllä hänen huumorintajuaan vaikka "terveet"kauhisteli.Ne on tietysti sellaisia sisäpiirijuttuja mutta tärkeitä joissain tilanteissa.En tietenkään menisi tuntemattomalle vitsiä vääntämään vammaisuudestaan.Ja onhan tässä itselläkin jokin päävamma kun pienenä äiti kantoi minua jenkkikassissa ja ei kiven kohdalla muistanut nostaa kassia ylemmäs...