meillä on kissa.Se meni tänään lumeen.Korvat takana, karvat pystyssä. Miten tietää,mistä ja miten kissat reagoi tollaseen?

Tyttökissa. Nimi on zilla. Se meni lumeen, mutta mistä tietää mitä kissat tahtoisi sanoa, kun niillä on ne korvat aina johonkin suuntaan

Avainsanat: kissa ulkona korvat karvat pystyssä takana johonkin suuntaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.03.2010 - 16:08

Kissoilla on tarkka kuulo ja hajuaisti. Kuuntelevat vaaran merkkejä siksi korvat kääntyilee aina sinne, mistä jotain kuuluu. Ja kaikki uudet asiat pistää ne nostamaan karvat pystyyn. Se on jonkinlainen merkki siitä että, minä olen iso ja äkäinen. Älä tule lähemmäksi. Ne käyttäytyvät noin vain vaaran uhatessa tai tuntemattomien asioiden edessä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2010 - 15:53

Olisikohan vieraan kissan hajua sen reviirillä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 16:35

Lumi ei välttämättä mieluinen materiaali kissan tassuille,märkääkin on.Mua aina nauratti,kun kollipoikani meni ekaa kertaa talven jälkeen ulos ja oli lunta,miten varovaisesti asteli,nostaen tassut korkealle ja pudistaen niitä inhoten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 18:05

Kissasi varmaan aisti jonkun jyrsijän siellä lumen alla.Silloin mennään, vaikka hankeen, kun on saalista tiedossa.Viisas kissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 19:18

Kissasi taisi tykätä lumesta..jos vaikka näki jonkun otuksen siellä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 20:07

kissalla korvat takana ja karvat pystyssä,oli säikähtynyt tai vihainen:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 20:27

Villi arvaus: jos korvat pyörii päässä niin eiköhän tuo ole "kuulolla" - takanapäin ja karvat pystyssä niin varmana katti oli syvän kiukun puuskassa. En tunne kyllä kissojen "sielunelämää" riittävästi. Kuvauksesi katista oli kyllä hauska:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2010 - 08:26

=) meillä menee molemmat kattimatit lumeen. On se niin kivaa,kun jaloilla vähän täristetään ja lumi senkus lentää. Pari kertaa toinen kattimatti on tuonut vikisevän peltohiiren jalkojeni juureen.
Sepäs sitten hauskaa onkin kun emäntä hyppää tuolille ja kirkuu :D Vieläkin naurattaa noi kyseiset jutut, kun en uskaltanut edes viimeistä nirriä hiireltä viedä. Kissat varmasti naureskelivat partaansa ja tuumivat että hullu akka :D