onko lemmikkieläimelle oikea paikka olla kerrostalossa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2010 - 14:54

No, lemmikkieläin on käsitteenä niin laaja, että osa sopi vallan mainiosti osa ei.

Jos puhutaan koirista, niin mitä itse en kerrostaloon ottaisi: äänellä ilmaisevat metsästyskoirat ja laumanvartijakoirat.
Enkä ottaisi koiraa ensinkään jos en sen kanssa mitään jaksaisi tehdä, ihan sama mikä asumismuoto on. Pätee muihinkin lemmikkeihin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.03.2010 - 15:12

Riippuu paljon lemmikistä. Pieniä ja hiljaisia lemmikkejä voi ihan hyvin ottaa. Lemmikistä ei saa olla haittaa naapureille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 15:22

Paljon on sopivia lemmikkejö kerrostaloon. Akvaario,hamsterit ym.jyrsijät,eräät kissalajit kuten koiratkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 16:05

Sopii hyvin,kun muistaa ottaa huomioon sen, että esim. koirat tarvitsevat runsaasti liikuntaa eli lenkillä on muistettava käydä. Eläin, joka pitää kovaa meteliä, on huono vaihtoehto kerros- tai rivitaloon. Naapurillani oli aikoinaan leikkaamaton kissa, jonka mouruaminen kuului häiritsevästi meille saakka!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 16:41

Hyvin laaja käsite, kun oikein hoitaa niin mikä ettei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 16:44

elämäntilanteet saattavat muuttua, vaikka ottaisi esim. koiran metsäpirttiin, voi olla jossain tilanteessa muutto edessä palvelujen läheisyyteen ja kerrostaloon.
mielestäni öiset juhlijat kerrostaloissa pitävät monesti enemmän ääntä ja meteliä kuin rauhalliset kotieläimet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 16:48

Riippuu lemmikkieläimestä,esim.joku ajokoita sopii maalaismaisemiin,riippuun elikosta akvaariokalat sopii akvaariossaan kerrostaloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 17:42

Koira minun mielestä ei kuulu kerrostaloon...kissa kyllä,kun on sisäkissa..ja hampterit, kanit,akvaario ja kilpikonna..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2010 - 17:51

Sehän vähän riippuu lemmikistä ja omistajasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 18:16

Riippuu omistajasta onko valmis huolehtimaan sen tarpeista .Eihän eläintä yksin voi jättää kovin pitkäksi aikaa.Jos vielä on ihan yksin.Niistä tulee kovin arkoja.Eläin elää ainakin seuraavan 15v.tta terveenä .Pieniä sairastumisia lukuunottamatta. Kun saa kunnollista hoitoa.On jopa 20-25 v.ta vanhoja kissoja .Koirissa 30 vuotiaita.Näkövammaisilla on koira oppaana .Nehän asustaa isäntänsä kotona. On verraton apuri heille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 20:24

Oh..hoh... (?) Taitaa riippua ihan "lemmikistä" ihan kaikkia otuksia en kerrostaloon suosittelisi:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 21:53

ei pitäis unohtaa sitäkään etteivät läheskään kaikki eläimet sovi lemmikeiksi mihinkään ympäristöön, eikä kaikille ihmisille lemmikit sovi alkuunkaan, eli monta näkökulmaa harkittavaksi ennenkuin asia selvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 02:22

Aika vähän olisi Suomessa lemmikkejä, jos kerrostalossa pitäminen ei olisi sallittua. Lemmikkejä on muitakin kuin koira.