pelkäätkö pimeää, korkeita paikkoja, ötököitä tai jotain?

onko fobioita

Avainsanat: fobiat pelot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

uma
Vastattu: 20.08.2008 - 22:03

Kieltämättä pelkään pimeää, niinkuin siinä olisi jotain pelkäämistä. Se saa vaan mielikuvitukseni liikkeelle. Samoin kammoan korkeita paikkoja. En esim lentokoneessa halua katsella kun maa häipyy näkyvistä, enkä myöskään laskeutumisvaiheessa. Enkä uskalla kiivetä edes normaalikorkuisen omakotitalon katolle. Kerran oli pakko kiivetä, kun piti mennä miestä auttamaan jossain työssä, niin melkein itkua väänsin, ettei tää onnistu. Naurettavaa! Ötökät menettelee, mut hiiret ja käärmeet, huhhuh.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2008 - 08:52

Käärmeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 08:55

Pelkään kaikkia ötököitä ihan hirveesti. Siis perhosista (niillä on niin karvanen se keskipaikka :) ) lähtien kaikkea. Ja sammakoita sun muita. Yritän esittää tosi reipasta, ettei 1,5v. poikani ottaisi äitistä oppia.. Mutta koville ottaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 10:10

En sillei kauheesti pelkää mitään, että voisin puhua fobiasta. Käärmeistä en pidä, astuin kesällä taas melkein kyykäärmeen päälle. Ampiaisia ja mehiläisiä juoksen kyllä karkuun. Syynä varmaan se, kun pienenä useampi kymmenen ampiaista pääsi pistämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 15:30

ampiaiset ja hämähäkit saa ihon (ankan lihalle), mut ei ne niin kauheit oo et sitä vois fobiaksi sanoa.
muo pisti alkukesästä kimalainen ja mä kiljuin ku hyeena, en sitä pistoa vaan pelkäsin et saan usevamman piston, ku niit ötöi oli enmmän ku yks pörräämäs.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 21:11

pimeä ja korkea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 15:42

yksinkertainen fatalisti, en oikein älyä pelätä mitään jos nyt sitten tervettä varovaisuutta lasketa peloksi