Miten otan Screenshotin läppärillä

Näppäimenä ei ole mitään Print screen- näppäintä tai vastaavaa. Ainoastaan oikeassa yläkulmassa lukee "home" ja sen alapuolella prt sc, ja ei näyttänyt kuvaa tulevan kun siitä painoin... apua?

Lisätty: 13.03.2010 - 11:53

~~ En saannut vielläkään kuvaa, kun yritin painaa "home prt sc" nappulaa ja alt gr:ää. Olisi apua, jos kertoisitte missä päin teidän tietokoneissanne sijaitsee se print nappula, ja voiko se olla jollain toisella nimellä/kuvalla?

Avainsanat: läppäri screenshot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2010 - 11:45

Yleensä joudutaan painamaan samaan aikaan PrtScr -nappulaa ja alt-GR -nappulaa, joka sijaitsee välilyöntinäppäimen oikealla puolella. Eli painat AltGr pohjaan ja painat samalla PrintScr.
Joissain läppäreissä se voi olla näppäinyhdistelmä Fn ja PrtSc.

Lisätty: 13.03.2010 - 12:11

Olisit edes kertonut, mikä läppäri sulla on?
Pidä se Alt-GR pohjassa ja paina vasta sitten nappulaa, jossa on PrtSC. Näytön kuva kopioituu leikepöydälle, josta sen sitten voi liittää mihin haluaa, vaikka wordiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2010 - 11:49

Paina PrtScr ja sen jälkeen avaa kuvankäsittelyohjelma (esim. Paint). Sitten valitse muokkaa/liitä. Tällöin kuva ilmestyy ruudulle . Sitten tallenna nimellä, jossa valitse haluamasi tallennusmuoto (esim. JPG).

Lisätty: 13.03.2010 - 11:56

Tätä varten on kyllä verkossa olevia ilmaisia ohjelmia.

wareseeker.com/free-wisdom-s...eenhunter/
ScreenHunter Free 5.1.145

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 12:08

no ainakin mulla toimii seuraavasti

paina Ctrl nappula ja PrtScr nappula saman aikkaisesti

(tämä kopioi näytön kuvan koneen muistiin)

avaa kuvankäsittelyohjelma (esim. Paint). Sitten valitse muokkaa/liitä

sen jälkeen voit taleentaa näytön kuvan ja käsitellä sitä kuin mitä tahansa kuvaa

(Vista)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 12:42

Windows XP ohjeesta (F1 ja Etsi kopio) on kaksi eri tapaa
Voit kopioida ikkunan tai näytön sisällön seuraavasti:
Jos haluat kopioida aktiivisen ikkunan, paina ALT+PRINT SCREEN -näppäinyhdistelmää.
Jos haluat kopioida koko näytön sellaisenaan, paina PRINT SCREEN -näppäintä.
Huomautus
Voit liittää asiakirjaan kuvan valitsemalla asiakirjaikkunan Muokkaa-valikosta Liitä.

Hyödyllinen kohta Ohjeissa on myös "Yleistä Windowsin pikanäppäimistä"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 18:08

Huh heikkoa hirvittää ohjeet, kun tässä nyt saisi kirjaimiakin tänne.
Kivaa porukkaa neuvoineen, ovat varmaan tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 20:09

mun läppärissä tarttee vaan painaa PrtSc-nappulaa,
avata kuvankäsittelyohjelma
ja sitten oikeanpuoleista hiirenkorvaa painaa,
sieltä valita liitä uutena kuvana, ja siinähän se on.