onko salmiakki vaaraksi terveydelle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2010 - 11:38

Kaikki on vaarallista liikaa nautittuna. Salmiakki kohottaa verenpainetta ja tuossapa wikin linkissä lisää tietoa.
fi.wikipedia.org/wiki/Salmiakki

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2010 - 12:08

Se voi tehdä riippuvaiseksi ja nostaa verenpainetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 13:24

On varmasti vaarallista syödä niitä liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 13:35

Kaikkea on vaarallista syödä liikaa,mutta uskon salmiakin vaikuttavan verenpaineeseen,aika suolaista syötävää,ei mun himomakeaa tai suolaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 15:28

Kaikki hyvä on nykyisin kiellettyä, salmiakki kohtuu käytössä tuskin aiheuttaa vakavia terveyshaittoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 16:18

Kyllä jos liikaa syö..vaikuttaa verenpaineeseen..eihän minkään ylensyöminen ole terveelistä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 18:16

Kohottaa verenpainetta, mutta sitä ennen voi kohotta jo joku muu?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 19:03

Olen kuullut, että verenpainetautiselle on. Pidän salmiakista, mutta en ole jaksanut syödä niin paljon, että olisi ollut terveydellistä haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.03.2010 - 19:08

Jaa miten sen nyt ottaa. Olisikohan tauteihini syy siinä että olen ollut aina salmiakin ystävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.03.2010 - 19:51

En ole koskaan syönyt salmiakkia ainakaan liikaa, koska lapsena söin sitä viimeksi. Ja kuulemma on pahasta verenpaineelle. Salmiakissahan on suolaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 21:24

Ei ihminen tule toimeen pelkällä salmiakilla.
On siinä sellaiset entsyymit, että paljon nautittuna tulee huono olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2010 - 23:37

Salmiakki on ammoniunkloridia eli eräänlainen suola. Amminiakin kloridin siuola joka vaikuttaa verenpaineeseen kuten suolat yleensäkin sekä hampaisiin.

Lähteet:
Tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2010 - 13:14

Ainakin hampaidenpaikoille.
En ole sitten merirosvorahojen salmiakkia ostanut. Syön harvoin karamellejä ja silloinkin jotain ihan muuta.