Otetaanko Ruokaryyppy ennen vai jälkeen ruokailun ?

Sain emännältin moitteit. Kun otin ennen ja jälkeen. Kumpi oli oikeammassa ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 15:02

Niitä nautitaan pitkin ruokailua ja välillä runsain määrin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 14:40

se on omasta halusta kiinni. molemmat sopii hyvin.meillä ei harrasteta ruokaryyppyjä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 14:43

Minä otan alussa ,välissä ja lopussa se on maitoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 14:52

Luulisin, että tarkoitus on ottaa lopussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 15:07

Ruokaryyppy otetaan ruokailun yhteydessä.
Ennen ruokailua otetaan aperitiivi, ruokailun jälkeen (kahvi ja) konjakki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 15:11

En juo viinaa ruoan kanssa.
Joskus harvoin otan pikarillisen Camparia ennen ruokailua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.03.2010 - 15:38

En ota ruokaryyppyjä ollenkaan. Menisi ruoan makuelämys ihan pilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 18:41

taisitte olla kummatkin väärässä ja tarpeettoman niukkuuden tiellä:

"Ruokaryyppy on perinteisesti ollut pieni viinaryyppy. Yksinkertaisimmillakin aterioilla tunnettiin tuloryyppy, ruokaryyppy, hampaanhuuhteluryyppy ja lähtö- eli piiskaryyppy.

Ryyppyjä on tunnettu eripuolilla Suomea erinimillä, aterialla on otettu myös ruokalajien mukaan ryyppyjyä. On nostettu kalaryyppy, paistiryyppy tai puuroryyppy. "

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 20:42

andek vastasi ihan oikein minun mielestäni..jos mennään ihan etiketin mukaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.03.2010 - 16:59

Ylitarkan ryyppyihin lisään minä kaatoryypyn. Olen niin outo suustani etten tykkää ruuan kanssa ottaa muuta kuin vettä, kotikaljaa tai rasvatonta maitoa, joten on hieman hakusessa tuo ryyppyetiketti. Mutta eiköhän se siinä ruokailun aikana siemailla tai otetaanko peräti pohjanmaan kautta - en tiedä.