Kreikan pelastaminen

EU:ssa valmistellaan hiljaisuudessa Kreikan pelastamista talouskurjuudestaan. Oletteko sitä mieltä että mm. suomalaisten veronmaksajien on maksettava tuhlareiden aiheuttamat kulut. Katastrofi on täysin Kreikan omaa syytä, taustalla korruptiota, ylisuuria palkkoja osalle, harmaata taloutta jne.

Lisätty: 12.03.2010 - 10:17

Kreikan ja islannin tilaneet ovat täysin erilaisia, Islannissa syypäitä olivat kaksi yksityishenkilöä, mutta Kreikassa vallassa olevat hallitukset (kahdesta eri puolueesta vuorotellen) ovat luoneet sinne omanlaisensa järjestelmän jo 1990-luvun alussa. Julkisen sektorin palkkoihin maksetaan lisiä joista ei makseta veroja ja palkat ovat epäoikeudenmukaisia verrattuna yksityisen sektorin palkkoihin. Kreikkaa hallitsee kaksi sukua käytännössä eikä auta vaikka oikeisto ja vasemmisto vuorottelevat hallitusvastuussa.
Toki myös yksityishenkilöt vaikuttavat elävän yli varojensa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 09:39

Kreikkalaisten tulee selvittää aiheuttamansa sotku ihan itse. Opetus on paikallaan, jotta tulevaisuudessa osaavat hoitaa asiat oikein. Ehkä oppivat paremmin ymmärtämään harmaan talouden vaarat. Toivottavasti EU:lla on selkärankaa tehdä oikea päätös.

Kysyjän kommentti

Monta hyvää vastausta, samankaltaista, valitsin nyt tämän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 09:09

Väärin se on, itse ovat asiansa sotkeneet, katsoin televisiosta sellaisen ohjelman missä käsiteltiin näitä , harmaata taloutta jne. oikeastaan vähän järkytyin kun luulin että Kreikkalaiset ovat rehtiä kansaa. hoitakoon itse vaan sotkunsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 09:59

Niinhän sanotaan "ken leikin keksii se leikin kestäköön".
Ensin Islanti, sitten Kreikka. Mikähän seuraavaksi?
Ei ollut ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 10:09

samaa mieltä yllä olevien kanssa ... opikkoot hekin maksamaan veronsa ym juttunsa , kyllä tääl kotisuomessa on ihan tarpeex noit tarvitsijoita , joihin voi ekuja laittaa , esm... vanhustenhuoltoon ... lisää hoitajia ja paljon, jot jokaisella vanhuksella ois hänelle kuuluva turvallinen vanhuus ... saa ulkoilla, syödä ja ois puhtaat kuivat vaatteet ... ja oma hoitaja , jolla ois myöskin aikaa hänelle .. ja nämä ovat ihan perus asioita , joista ei tarvis edes puhua.. mutta kun ei vain asiat ole niin ...ei lähes tulkoonkaan...jot toivoisinkin , jotta isot herrat nyt kaikessa viisaudessaan eivät lähde ekuja syyttää kreikkaan vaan laittais nekin roposet vanhusten huoltoon , tai jonnekkin muuhun kotomaan tarvitsijoille ja nopsaa sittenkin .. kiitos :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.03.2010 - 10:43

Suomi suoltaa tuota rahaa jo muutenkin kaikkeen turhaan tuonne maailmalle. Antaisivat nyt Kreikan hoitaa omat sotkunsa. En ymmärrä, että aina pitää auttaa muita ja jättää omat asiat retuperälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 10:56

ei tuollaiset vaivat avustamalla/pelastamalla parane, sisältä päin se muutos on tehtävä, emmekä me kuulu siihen sisäpiiriin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 11:08

Kreikkalaiset pelastakoot itse itsensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 12:09

Islannin kusetti meidän naapurimme, halusi Keflavikin lentotukikohtaa.
Kreikkalaiset on manjaana porukkaa kanssa.