Mitä mieltä olette maahanmuuttajien avustamisesta kun tuli telkkarista........................

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.03.2010 - 23:47

Mitä niitä avustamaan. Hankkikoot itse työpaikkansa ja asuntonsa. Niinhän täällä joutuu itse kukin tekemään.

Kysyjän kommentti

Lyhyt ja ytimekäs.Kaikille lämmin kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2010 - 19:10

en ole ohjelmaa katsonut mutta aina kun olen ollut yli vuoden poissa suomesta ja tulen lomalle suomeen olen kuulemma maahanmuuttaja,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 19:46

onko suomeen syntyvä "suomalainen" lapsi maahanmuuttaja? missä kulkee raja? montako polvea pitää olla suomalaista että on suomalainen? en ole katsonut kyseistä ohjelmaa.
toivon vaan etten ikinä joudu tilanteeseen jossa joudun jättämään kotini ja kaikki ja asua vieraassa maassa. vaikeita juttuja nää. tosiasia on että "aika kuluu" ja rajat hämärtyy. veret sekoittuu jne.
onko se sitten pahasta? en tiiä - mä elän omaa elämääni ja koitan olla suvaitsevainen. kiukkuun menee niin paljon energiaa..........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 20:32

Ensin pitää avustaa omia ja sitten vieraita,jos se on mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 21:11

Kunpa autettattaisiinkin ensin suomalaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 21:43

Ensin pitäisi auttaa Suomalaisia..Tässä meidänkin lähellä oli vanhusten-palvelutalo..mikä lopetettiin ja nyt asuu maahanmuutajat samoissa tiloissa...sitä en kyllä ymmärrä..kun on vanhusten paikoista kova pula,kun eivät pysty kotona asumaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.03.2010 - 22:08

En katsonut ohjelmaa mutta en pidä päättäjistä jotka niitä tänne ottaa ja hyysää. Hehän saavat työpaikankin yhtä pätevän suomalaishakijan nenänedestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2010 - 09:06

Taannoin tuli ohjelma joka lähes järkytti, siitä on työyhteisössäkin juteltu. Karkea esiemrkki oli se kun maahanmuuttajaäiti nettosi puhtaana käteen 4000 e. En muista montako lasta pesueessa (oli yksinhuoltaja) mutta kaikki mahdolliset tuet tuottivat noin hyvin. Saavat enemmän kuin kotimaan apua saavat ja jo se on väärin.Lait on säädetty demareiden suosiollisella myötävaikutuksella katsomatta asioita eteenpäin. Suomi maksaa muuttolaisille ylivoimaisesti parhaiten pohjoismaissa. Työperäinen maahanmuutto on ok, sitä kannattavat myös eräät puolueet, ainakin yksi, kaikki muu on kyseenalaista. Työhönsä päteviä "kaukaisia" maahanmuuttajia on aika vähän.
Kannattaa verrata asioita esim. meidän sotaveteraaneihin joiden asioita ei ole kunnolla hoidettu.