miten torvisektio sovitetaan?

pitäisi saada perinteinen torvisektio-sovitus yhteen rock-biisiin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2008 - 08:51

Sektion stemmat voi vaikka pianolla hahmotella valmiiksi, sen jälkeen transponoida kunkin soittimen omaan sävellajiin. Pitää vaan muistaa, että trumpetti on b-vireinen, (altto)saksofoni es-vireinen. Sitten ehkä pasuuna mukaan myös (muistaakseni on c-vireinen). Näillä soittimilla se UB:kin pärjäsi. :)

Luultavasti joudut tekemään muutoksia, jos sovitat biisin ensin pianolla, koska soitinten sointiväri on erilainen. Mutta hauskaa puuhaa se on. Hyviä jameja teille.

Lisätty: 19.08.2008 - 17:33

No juuri tuossa trumpetti, foni, pasuuna -järjestyksessä ne voisi mennä. Ainakin, jos ajatellaan niiden ns. normiäänialaa. Mutta vaihtelu virkistää, joten kannattaa kokeilla rohkeasti kaikkia uusia juttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

bmd
Vastattu: 19.08.2008 - 16:08

Kiitos, Maria, hyvästä vastauksesta! :-) Tämä on ihan uusi "aluevaltaus" musanteossani, mutta erittäin mielenkiintoinen. Pianollahan tosiaan olen tätä sovitusta yrittänyt hahmotella, ja nyt on pakko kysyä lisää: mitä ääntä soinnussa kukin noista puhaltimista soittaa? Siis, onko trumpetti esim perus-C-soinnun ylin ääni eli G, saksofoni sitten E ja pasuuna perussävel eli C? Oletko hyvä sovittamaan, olisiko "sähköpostiapu" mahdollista...? t: Anonyymi eli Jukka
PS. Laitoin sinulle kaveripyynnön, tunnus on bmd

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2008 - 09:19

Tulipa uutta tietoa.