minkä takia tietokone on välillä mahdottoman hdas?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 09.03.2010 - 09:52

Kannattaa välillä tehdä levyn eheytys ja poistaa ylimääräisiä. Itse käytin tämän koneeni perushuollossa ja nyt on vikkelä kuin mikä. Mutta itse sivustot saattavat joskus olla niin ruuhkaisia että sinne pääsy saattaa olla hidasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2010 - 09:50

Siellä voi olla tunkua mihin olet menossa,tai sitten konettasi vaivaa virus tai joku muu pöpö.Koita auttaako tietokoneen puhdistus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 10:09

Johtuu siitä että käyttäjiä on paljon silloin yhteydet ruuhkaantuvat. Meilläkin on monesti yhteykssissä ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 10:33

Yleisin syy hitauteen taitaa olla se, että haetaan säännöllisesti päivityksiä verkosta, varsinkin windowsiin, tietoturvatiedostoihin, acrobatiin jne. taustaprosessina, vaikka käyttäjä ei sinänsä aktiivisesti tekisi mitään. Sitten, jos laiskottelee koneen ääressä tarpeeksi pitkään, tietoturvaohjelma saattaa alkaa skannata kovalevyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 10:35

Tietoneen suorittamilla tehtävillä on tietty arvojärjestys. Eli määritelty, mitkä tehtävät tulee ensimmäiseksi suorittaa.
Yksi kaikkein korkeamman arvon (prioriteetti) omaavista (ellei korkein) on uudelleenkäynnistys. Sulkee kaikki muut ja tekee tehtävänsä.
Tuossa ihan kärkipäässä on myös käyttöjärjestelmä (esim. Windows XP, Vista, Windows 7 jne) ja virussuojauksen (esim. F-secure, Norman jne) päivitystehtävät.
Eli suorittaa nämä esim. ennen surffailua tai muita ohjelmia (esim. tekstinkäsittely, taulukkolaskenta, pelit jne), joiden käyttö hidastuu. Kun kone on saanut ladattua päivitykset ilmoittaa se, että ladattu on.
Mikäli et anna käyttöjärjestelmän päivityksille lupaa asentua, niin ne asentuvat kun suljet koneen. Ilmoittaa, että "Asennetaan päivityksiä äläpä koske". Anna sen rauhassa hommansa hoitaa.
Yleensä hidastelu lakkaa kun kone on saanut nuo "tärkeämmät" hommansa tehtyä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 12:34

Muutenkin tietsikan kanssa kannattaa pitää malttia,joskus ollut uuden ystävä-käyttäjän suojelusenkelinä,joka kauheella kiireellä painelemassa enter yms.heti jos ei sivu aukea,seuraa sitä sinistä palkkia,kun se täyttyy/anteeksi en muista enää miltä Windows näyttää,olen niin siirtynyt Macin maailmaan,mutta maltti on valttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 18:16

Liian monta ohjelmaa yhtä aika käynnissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 20:46

Täälläkin välillä takkuaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2010 - 23:33

Siihenkin on useampia syitä. Niitä jo edellä tulikin mainittua, en siis toista niitä.