Mistähän se kuulo menee??

Avainsanat: korva kuulo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2010 - 20:28

jos paha peto jatkuvasti pauhaa,
siinä menee kuulo vähintäänkin selektiiviseksi

Kysyjän kommentti

Olen tehnyt saman havainnon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2010 - 19:54

no luulisin , et aika paljon korvasta tai jotain.. :))

Lisätty: 08.03.2010 - 20:24

sen verran vielä sanoisin, et nyt viikon aikana , kun pikku kultsit = lapsenlapset 4 henkilöä , ijät 2, 4, 9 ja 13v olivat täälä mummilassa , niin voin kyllä sanoa , jot kuulo tuntui menevän jopa otsastakin .. sen verran oli desibelejä tääl huushollissa, kun lapset oikein riehuivat ..miten sitä sit osaakin kuuloaan suodattaa .. kun meteli on kovaa ja itse vaan funtsaa omiaan, ei edes huomaa meteliä , mut jos oikein kuuntelee sitä menoo ja meininkii.. niin äkkiä sitä sit onkin kuulovammanen., jot korvat soi pitkään metelistä .. tämä vaan ..ihan oma kokemus .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 19:56

Kuulohan menee korvasta sisälle. Jos se ei oikein kulje eteenpäin ,se on eri juttu.Mutta ikä tekee toisille kuulon heikkenemisen. Mieheni sanoi viime syksynä että nyt kuulossa on tapahtunut jotain kun ei oikein kuule ikä62v.Minä likka heti soitin kurkku ja nenätautien erikoislääkärilleja aika sinne.
Mieheni kävi siellä tehtiin imurilla ja kaapimella jotain,nyt on taasen hyvä kuulo.Eikä sattunut ,kannatti käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 21:22

Jos suvussasi on huonokuuloisia vanhuksia niin luultavasti sinäkin aikanaan tulet huonokuuloiseksi. Eli perinnöllinen tauti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 21:31

Kuulo heikkenee kun on vaikkua korvassa..minulla huuhdeltu korvat useamman kerraan..Kova meteli heikentää ihmisen kuuloa...siksi pitäisi käyttää kuulosuojaimia kovassa metelissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.03.2010 - 23:36

No siitä... ainakin se heikentää kuuloa. Niin no riippuu aktiivisuudesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 07:44

En tiedä, vaikka herra katsastusinsinööri sanoi että tällä autolla ajaessa menee kuulo. Kysymykseeni keneltä? Tuli napakka vasataus häneltä! Mitäs sitä vingutat minä tällä yleensä ajan.
Ei mennyt kuulo, mini aika meni ohi, kaikki hauska loppuu aikanaan. pyäh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2010 - 22:30

Korvastahan se menee vai tarkoititko kenties mistä syystä? Syitä on monia. Yksi on se mistä Idakin mainitsi. Muut ovatkin sitten enemmän tai vähemmän lääketieteellisiä.