Vierastatko sanaa "Muori", meillä se on vielä käytössä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 08.03.2010 - 09:37

Erästä ystävääni nimittelen harvase päivä muoriksi. Ja saan samalla mitalla takaisin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 23:36

Rakkaalla on monta nimeä. Riippuu vähän siitä missä päin suomea asustelee.
Kamalimmasta päästä lienee "ämmi".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 00:01

Eikös ämmi oli lappilaisten sanonta,mun niskakarvat vanhana stadilaisena nousee pystyyn "äiskä" sanonnasta.Kunnon kutsumanimi mutsi istuu parhaiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 00:43

enpä muoria vierasta, mutsi se kuitenkin on tutumpi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 00:49

Muori on jo vanhemman polven käyttämä nimi.
Nuorin lapseni kutsuu minua mutsiksi, yksi mummuks ja kolmas mummiksi.
Muista siinä sitten kaikkien käyttämät muodot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 08:22

Enpä ole tuollaista sanaa kuullut käytettävän koko elämäni aikana, kuuluu muinaisuuteen. Kirjallisuudessa esiintyy, vanhemmassa sellaisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 09:47

ei ole minua koskaan kutsuttu tuolla nimellä kuin muori. kuulostaa minun korvissani aika vanhalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 10:08

En kyllä itse kutsu tällä nimityksellä.Mutta kyllä mieheni joskus sanoo kun lähdetään katsomaan hänen äitiään näin. ET LÄHDETÄÄMPÄ SIT MUORIA KATSOMAAN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2010 - 13:31

Mieheni kutsui äitiään muoriksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 17:37

En vierasta, muttei ole käytössäkään meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 19:04

Ei olla koskaan MUORI sanaa käytetty...Itse olen mummi..lapsenlapset sanoivat aikanaan..mummit on nuoria ja mummot vanhoja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2010 - 03:15

Mun korvaani kuulostaa vähän vanhahtavalta. Tosin meillä on kutsuttu vanhempia ja isovanhempia aina ihan nimeltä