Mitähän se tarkoitti, kun turkulainen sanoi toiselle: "Olet oikea yökyöpeli"? Itselle jäi epäselväksi.

Avainsanat: mies

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 21:58

turkulaisista en tiedä, mutta ihmisten kielellä se tarkoittaa:

yökyöpeli = ihminen, joka valvoo myöhään

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 22:02

Nyt en ymmärrä mitä turkulaista tässä on?Yleiskieltä,niinkus VV vastaa ja mä peesaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 22:12

Kaikka jotka valvoo myöhään on yökyöpeleitä...kun ei nukuta sitten tulee yökyöpeliksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.03.2010 - 22:23

Kukkuja, valjoja. Hereillä pysyjä. Ihan mikä vaan miten sanotaan ihmisestä joka valvoo myöhään aamuyölle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 23:21

En minä turkulaisista tiedä. Mutta yökyöpeli minä olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 08:31

Turkulaisista en tiedä mitään mutta yökyöpeli muualla on sellainen joka valvoo yöllä (ja tietysti nukkuu päivällä). Tunnen yhden yökyöpelin ja hän on savolainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 10:12

Kait tarkoittaa sitä et valvoo öisin. Ja päivällä on sit väsynyt. minustakin on itse tuntunut siltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 10:33

yökyöpeli on sellanen valvoja. kun muita ramasee ni se vaan piristyy. siis valvoo ku muut nukkuu jo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2010 - 13:21

Täällä yksi yökyöpeli, enkä ole Turuust.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 21:18

Varmaan tarkoitti että olet yökukkuja eli valvot öisin.