Onko tänä keväänä luvassa suuret tulvat, kun tuota lunta on satanut noin paljon?

Avainsanat: kevättulvat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 20:51

paljon riippuu siitäkin millaisilla kiireellä ja ilmoilla nuo lumet lähtevät ja mihin suuntaan, eli paljonko menee haihtumalla taivaan tuuliin

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2010 - 20:47

Kyllä minäkin olen sitä pohtinut, mutta asiantuntijat sanovat , että ei tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 20:50

Noilla on kaksi satoa vuodessa kuin mustan mullan maassa. Vaikka vesi menee tai tulee niin korvattu on mielestäni tilanne on mahdoton!
Tulvahan on luonnonilmiö, jota ei voi vältää!

Lähteet:
nuistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 20:57

etelä-pohjanmaalla tulvariski on suuri,
jos kevät tulee myöhään ja lumet sulavat nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 21:10

Kyllä vaara vaanii..että suuria tulvia tulee..Onneksi meillä tehtiin viimekesänä salaojitus talon ympärille..niin mahdollisesti ei tule vedet kellariin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 21:47

Lukaisin jostain asiantuntijoiden juttua,että tämä lumi on koostumukseltaan"vähävetistä" tai jotain sinnepäin,eikä siten aiheuta tulvaa jos ei sitten satu kovin satamaan lumen sulaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.03.2010 - 22:10

Jos tuuli ja aurinko pääsee tekemään tehtäväänsä, niin piankos nuo haihtuvat. Muussa tapauksessa saatta joet tulvia yli äyräittensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 23:12

Ehkäpä tulvat tulevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 08:39

Tulvia on tulossa, Helsingissä on jo vettä virrannut pitkin katuja ja kengät kastuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2010 - 13:09

Kukapa noista vielä tietää. Katsellaan ja kuunnellaan.