mitä työttömät tekevät päivisin ja miten saavat aikansa kulumaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2010 - 20:26

Itsekin olin työttömänä aikoinani edellisen laman aikaan.
Kuule sitä on hankittava jotain ajankulua, tarjolla on kirjastohommia, nettikursseja, tulevaa eläkeaikaa ajatellen. Liikuskelu luonnossa, sepiristää.
Itse ainakin ajattelen, että ei anna itselleen periksi, vaikka keljuttaa työttömänä olo ja lappujen täyttö
työtön..työtön.. lopullisesti.
Sekin loppuu aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2010 - 20:21

Hiihtävät laskevat mäkeä jos eivät jaksa nostaa ja opettelevat 3D-mallennusta tekevät 3D-malleja google earthiin. Syövät ja paskovat niinkuin työssä käyvätkin ja eläkeläiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 20:58

Etsivät töiksee töitä. Siinä se homma vasta onkin. Päivät pitkät kirjoittelee hakemuksia ja etsii osotteita mihin niitä lähettelee. Tai sitten juoksee tehtaanportilta toiselle ja konttuuriin kyseleen olisko hyvälle työntekijälle töitä. Kannattaa kokeilla niin sit tietää ettei se aika kovin pikä oo.
Ka ko se lyheni tuon järistysten takia ku pallokin vallan kutistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 21:15

Olen eläkkeellä..mutta käyn vanhuksia avustamassa,kun on aikaa.Lenkkeilen ja käyn myös kuntosalilla,uimassa ja vesijuoksussa..Ei ole aika käynnyt pitkäksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 21:19

voi pelata vaikka tietokonetta pleikkaria kattoo telkkaria tai pelata wiitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 21:46

Kuten siivoaa kotona .Puistelee mattoja ,tuulettaa petivaatteita ,vaihtaa puhtaat petiin ,laittaa pesukoneeseen likasia ,laittaa tiskikoneeseen astioita,pesee lattioita ,pesee vessojaan,peilejä, ikkunoita ,muita lasipintoja.ulkoiluttaa koiria ,kissoja, hoitaa niitä,vie lääkäriin,korjailee vaatteita,silittää paitoja,ompelee vanhoista kaikkia tarpeeseen,kävelee kauppaan meno5km.kun ei paikallisliikennettä ole,pankkiin vielä pitemmälti,hoitelee hampaat kuntoon käy lääkätrissä,laittaa aamupalat,päivälliset,kahvit,lounaat,ilta palat,ruokkii elukoita,lämmittää puilla uuneja kun ei ole keskus lämmitystä eikä muuten tule lämmintä vettäkään,aukaisee 1km tien miltei joka päivä 1h pihaalueen .lapiolla ja koneilla jos kone hajoo korjaa sitä.Lumihan ei ole loppunut tänä vuonna.
Ei niitä muutkaan tee sivummalla,.Täytyy päästä kulkemaanKantaa polttopuita tekee polttopuita,
niitä aina täytyy olla mistä ottaa,Jos joku rikkuu korjailee kaikkea ja mahotonta,saunapäivinä lämmittää saunaa ja vettä.kesällä leikkaa nurmikoita hiki päässä joka toinen viikko,haravoi tämän tästä.Näitä riittää ihan loputtomiin asti.........................Että näin maalla,ei kaikki ole itse selvyys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 03:09

Etsivät töitä oletettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 04:20

Eräs kaverini kertoi......En ole aina ollut työtön, ja siltä ajalta kun oli paremmin, on jäänyt velkaa...mihinkään velkajärjestelyyn ei työtön pääse, olen kaikki ovet kolkuttanut. Kun on katsokaas liian köyhä, ei muka pysty sitten sitä velkajärjestelyvelkaa maksamaan, vaikka se olisi vain osa siitä mitä nyt maksan kuussa. Ei tämä tilanne varmaan ikuisesti jatku, töitä en vaan vielä ole onnistunut saamaan. Köyhyyden luulisi laihduttavan mutta tosi on että esim salaattitarpeisiin ei todellakaan ole varaa panostaa niin usein kuin haluaisi. Mutta ei tää nyt ole mistään salaateista tää homma kiinni, me tarvittais kunnon tulot että päästäs normaalin elintason rajoihin edes kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 05:55

Löytyy niin paljon tekemistä, että joutuvat välillä miettimään, miten ovat ennättäneet ennen käymään töissäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.03.2010 - 10:21

Ihan varmasti jokapäiväisiä askareitaan kotona, lukevat kirjastosta lainaamiaan kirjoja, juoksevat tarjouksien perässä, ulkoilevat enemmän ja käyvät kävelymatkan päässä olevia kohtalotovereitaan moikkaamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 10:40

Rohkea kysymys,jumppikseltahan se tuli lyhyesti ja ytimekkäästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 12:04

Kotiaskareitahan riittää ja tietysti työnhakua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 12:10

Tiedän sellaisen joka on pienen lapsensa kanssa 24h/vrk eikä valita oikeastaan koskaan sillä on itse valinnut töistä pois jäännin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2010 - 18:10

Samanlaisia kotitöitä tehdään kuin muutkin. Ei poiketa mitenkään työssä käyvistä. Aikaa on enemmän lukemiseen, ulkoiluun ja muuhun tekemiseen. Mikä nyt ketäkin kiinnostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 18:28

Voi hyvänen aika!Aina löytyy tekemistä, jos on tahtoa. Jos ei kotona, niin sitten jossain hyväntekeväisyysporukassa. Vanhainkodit tarvitsevat kipeästi vapaaehtoisia ulkoiluttajia ja lehden lukijoita, esimerkiksi.
Ihan mitä vaan. Kirjastot ovat upeita paikkoja. Sieltä löytyy itsellesi vaikka mitä, jos haluat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2010 - 08:41

En tiedä, en tunne yhtään työtöntä.