Onko tänään pikku-lauantai?

Kun olin nuori ja kesätöissä leipomossa, oli meillä leipomon tytöillä tapana viettää pikkulauantaita käymällä baarissa. Onko tällaista käytäntöä nykyään enää missään?

Avainsanat: pikkulauantai

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2010 - 23:15

entisaikaan keskiviikko oli piikojen ja muun palvellusväen vapaailta ja silloin yleensä järjestettiin tanssit tai jotain muuta hupia, siitäpä tämä nimi 'pikkulauantai'

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2010 - 22:11

Onhan se

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 22:18

Ei nykyään..mutta nuorena oli,kun piti päästä pikkulauntaina tanssimaan..kun oli niin mukavaa ja ihanaa..vaikka isä antoi välilllä nuhteita..että pitääkö jatkuvasti olla menossa..äiti sanoi mene vaan..ja läksin kun isä oli nukkumassa..kun oli iltauninen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.03.2010 - 22:19

Kohta eiliseksi jäävä pikkulauantaihan se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 22:51

Niin ne sitä kutsuvat.
Mahtaakohan nykyajan nuoriso tunnistaa pikkulauantain merkitystä.
Minä epäilen, että eivät!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 23:33

näihän sitä kutsutaan tai poikamiehen lauantai

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 23:45

Niinhän sitä sanottiin,mutta eiköhän se tänä päivänä ole vaan keskiviikko-ilta,varttitunnin verran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 23:48

Ei tällä ikää ole sellaisia.
Ei täällä kyllä olisi tanssipaikkaakaan, jossa olisi keskiviikkona tapahtumia.
Ennen sentään löytyi vaikka maanantaina parikin täpötäyttä menomestaa. Eivätkö nuoret enää osaa juhlia, kun pitoja ei enää kannata järjestää kuin lauantaina, hyvä jos silloinkaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 00:54

Nuorilla taitaa joillain vieläkin tuo tapa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 08:34

Kyllä se ennen oli pikkulauantai,kun käytiin tansseissa,nykyisin se on tavallinen keskiviikko.Niin se maailma muuttuu Eskoseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2010 - 09:20

Ei, nyt on torstai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2010 - 16:12

Eilen se oli, nyt jo torstai.