Kävinpä äsken kaupassa ja hamsterit ehti ensin!Onko järkeä?Leipä,maito ja vihannekset kaikkki loppu?

Näkyy ihmiset joutuvan paniikkiin mutta mielestäni suotta.Ei se lakko ikuisesti kestä.Kauppiaat on kyllä iloisia päästessään vanhoista varastoista eroon!Alanko keittämään ponua kun kahvikermat on loppu?No,eiköhän tästä selvitä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2010 - 20:37

hysteria leviää,ihmiset alkavat hamstrata kaikkea mahdollista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2010 - 20:36

enpä käynyt kaupoilla tänään, joten en tiedä tilannetta meidän kulmilla

mutta niinhän se näyttää noin yleensä olevan, että räväkällä uutisoinilla kaikki kärpäset kasvaa härkäsiksi hetkessä, oli sitten todellista syytä tai ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 20:39

Bensa-asemilla oli tankkajia näköjään jonoksi asti, kun ohi ajelin. Vauvaperheen ostoskärryssä oli sellainen määrä äidinmaidonvastiketta ja Piltti-purkkeja,että riittävät varmaan kesään asti. Eli jotkut hamstraa. Itse luotan,että ei sitä nyt sentään nälkää tarvii nähdä vaikka ei kassikaupalla ruokaa kotivarastoihin kannakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 21:00

Voi hiivatin viistoista jos salaatti , kurkku ym. on menneet huomenna "parempiin suihin"...
Tilanne on katastrofi!
Lähden kohti Intiaa ja "mursuille" pitäisi vielä hommata hoitajalle eväät viikoksi!
Eläinrääkkäystä koko AKT:n lakko sanon minä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 21:08

Mieheni tuli juuri kaupasta ja toi maitoa tullessaan. Ei merkkiäkään hamstrauksesta - vielä. Joskus 80-luvulta muistan yhden AKT:n lakon, jolloin porukat hamstrasi kaupat tyhjiksi. Lakko päättyi muutaman päivän kuluttua. Kukaan ei kuollut nälkään. Jos oikein muistan, niin kauppoihin tuli lakonkin aikana tavaraa. Eiköhän tästäkin selvitä hengissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 21:29

Joskus aikanaan ei ollut paljon kauppojakaan ja toimeen tultiin. Tavaravalikoima oli pieni. Syötiin mitä oli. Ehkä voisi olla hyvä nykyäänkin huomata, että kaikki ei tule kuin "Manulle illallinen.
Ei muutakuin pottujen ja muiden tarvikkeiden viljelyyn ja "veden" keittoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 22:21

Kestomaitoa kahviin minäkin yritin hakea, vaan ei ollut.
Ponunkeittoon et taida tämän lakon aikana ehtiä, ellei sinulla ole rankit valmiina? Jos on, niin silloin ei ole väliä, vaikka kahvikin olisi lopussa. ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 01:16

Turhaa hysteriaa. ruotsalaiset toimittaa kyllä maitotuotteet ja hyvä kokeilla miten sitä tulee toimeen erilaisella ruokavaliolla. Ei se ruoka lopu enkä viitsi edes miettiä koko asiaa. Syödään mitä löytyy paitsi jääkaapin valo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 03:25

Tästä kehitetään samanlainen hysteria kuin sikaflunssasta.

Leipää voin tehdä itse ja eiköhän toi mieskin pari päivää osaa olla juomatta maitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 05:57

Ei ruoka lopu Suomen maasta kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 09:06

Meidän kulmilla eli kaupungissa ihmiset ovat sentään järkeviä, mitään hamstrausta ei näkynyt ainakaan eilen. Tosin kaupunginosan pikkukaupoissa en käy, niiden tilanteesta ei tietoa. polttoaineen saanti on ainoa joka vähän huolestuuti. Molemmissa autoissa kyllä tankit täynnä joten eiköhän selvitä jonkin aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.03.2010 - 09:49

Varsinkin vanhemmat ihmiset, jotka ovat pula-ajan eläneet, hamstraavat kaikkea mahdollista. Me nuoremmat jos siihen syyllistymme, niin silloin siinä ei ole mitään järkeä. Ei se tavara ole ennenkään kuljetusalan lakoista huolimatta kaupasta loppunut. Ja aina jotkut pyörät pyörivät kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 10:32

Minä en hamstraa vaikka olenkin kaukana kaupoista.Tuleehan pakastin tyhjäksi jos niin käy. Se on täynnä erinlaisia marjoja.Mikä sen terveellisempää.Taasen tuli markkina kikka kansalle että kauppa kävisi ja rahatkin loppuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.03.2010 - 15:56

Tänään kävin kaupassa, eikä ollut mitään hamstrausta huomattavissa. Kaikke löytyi ihan normaaliin tapaan.