Koira ja omistajat käytöskouluun??

Kävelin tuossa kaunista, lumesta valkoista ulkoilureittiä!
Oli koristeltuna kummaltakin puolelta keltaisella nauhalla ja siellä täällä "rusetti"!

Avainsanat: koira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2010 - 19:06

Osa omistajista pitäisi laittaa käytöskouluun. Meilläkin ympäristössä rusetteja runsaasti. Onneksi suuurin osa koiran omistajista on valveutuneita ja keräävät lemmikkiensä jätökset. Valitettavasti muutamat piittaamattomat pilaavat kaikkien koiranomistajien maineen.

Kysyjän kommentti

Lyhyt ja ytimekäs!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.02.2010 - 17:26

Omistajat ainakin, jotka eivät niitä rusetteja sieltä korjaa pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2010 - 17:51

Mites sitten kissojen jätökset?? Paljon annetaan kissojenkin juosta vapaana pitkin kyliä vaikka se on kiellettyä. Kukaan ei vissiin käy niidenkään jätöksiä keräämässä. Tää on tällainen joka keväinen keskustelu... Olen vaan sitä mieltä, että ei tästä maailmasta paska keräämällä lopu. Itse katson kyllä mihin koirani tekevät tarpeensa (metsikön reunaan) mutta en ala niitä keräämään.

Lisätty: 28.02.2010 - 11:19

Eihän ihmisten olekaan tarkoitus käydä ulkona tarpeillaan, vessat on sitä varten. Koirille sellaisia ei ole, joten tarpeet tehdään ulos. Ainakin oman tietämykseni mukaan suurin osa koiranomistajista ei korjaa lemmikkinsä jätöksiä vaan lähinnä katsotaan, ettei ne tee tarpeitaan sopimattomille paikoille. Itse en ainakaan tiedä yhtäkään koiranomistajaa, joka jätökset korjaisi, joten kyllä ne taitaa olla poikkeuksia, jotka niin tekevät. Ja edelleenkin olen sitä mieltä, että jos kissatkin saa juoksennella vapaana ympäriinsä ja sen lisäksi tekevät tarpeitaan ties minne (mm. lasten hiekkalaatikoille), niin sama oikeus sitten koirillekin. Tasa-arvoa tässäkin asiassa. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2010 - 19:19

Kyllä ne paskat sieltä kohta liukenee kun lumet lähtee sulaamaan ja sateet saapuu. Menee luontoon sinne mistä ovat peräisinkin.Eihän se kivaa ole jos jalkansa iskee paska kasaan.Silloin hatuttaa tietenkin.Se on se kevään merkki........kun puhuttaa..pkat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2010 - 22:37

Voi hyvänen aika. Nyt se taas alkaa. Tuo iankaikkinen kevätkeskustelu. Sinne ne maatuu, kunhan lumet sulaa.Ihmisten heittämät kaikenmaailman rikotut pullot ja muu roina, eivät maadu. Voipi tulla reikä jalkaan tai käteen vaikkapa lapselle.
Valveutuneet koirien omistajat korjaavat koiriensa jätökset pussiin, ja vievät ne roskikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2010 - 09:04

Tyttöystävälläni on pieni koira joka on kova kävelemään...Taluttelen sitä usein ja muovipussi on mukana.Jaakko ei kyllä yleensä tee jätöstä tielle vaan menee kauemmas tienpientareelle ja en silloin välttämättä sitä korjaa.Vaan osaa ne ihmisetkin...Eilen oli joku kaksijalkainen paskonut tielle ja heittänyt tortun liikennemerkkiin kiinni jossa se näkyy hyvin pysyvän paskapaperin liehuessa siinä iloisesti kiinni....Ja paljon enemmän kyrsii nuo rikotut pullot pitkin katuja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2010 - 10:53

Hyh.. sanon minä moisista nauhoista rusetteineen. Kyllä jokaisen koiranomistajan pitäisi ilman sanomisiakin tajuta se ettei koirienkaan jätökset kuulu teiden varsille,tai pihoille muiden tuijoteltaviksi, vaan piiloon sinne missä niitä ei näe eikä niiden päälle tallo vahingossakaan. Eihän ihmislapsien hoitajatkaan saa vessattaa suojattejaan mihin tahansa. Miksi siis koiranomistajien pitäisi saada? Kyllä tasa-arvon täytyy tässäkin asiassa toteutua, jollei muuten niin sitten vaikka pakollisen käytöskoulun voimalla. En ainakaan itse kehtaisi tunnustaa että vessatan koiraani joko tien laitaan tai pihamaalle vaivautumatta edes siivoamaan lemmikkini jätöksiä pois näkyviltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2010 - 12:12

Eniten harmittaa se kun lapset eivät osaa niitä miinoja varoa.
Jää muuten pirun tiukkaan saappaanpohjaan tuollainen katupommi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2010 - 15:42

kyllä se niin on ,että koirien omistajat kouluun. ei se koiran vika ole, jos ei omistaja opeta koiriaan käytöstavoille. ja huom muistakaa käyttää kakkapussia, kun on semmoinen keksitty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 03:37

Kakkapussit on aina matkassa lenkillä ja tullut monet kerrat korjattua muidenkin koirien kakkikset samaan pussiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 13:05

Pahin yhdistelmä mitä on niin naapurissani. Perheen ainoat lapset ovat menneet naimisiin keskenään ja heillä ei ole lapsia. Tällaiset ihmiset ovat hankkineet terrierin, joidenka ei ole koskaan tarvinnut huomioida muita kuin itsensä. Kivat sulle, koira on isäntä talossa ja haukkuu kaiket ajat ja sitä haukutetaan sisätiloissa ja juoksutetaan ja heitellään parketti lattiin kaikenlaisia kovia vehkeitä. Ole siinä sitten rauhallisena ja säilytä naapurisopu. Eipä oikein ole onnistunut.