oletteko samaa mieltä tämän turkulaisen kirjoittajan kanssa .. ? arvaa olenko minä ?

Kirjoittaja on omakotitalossa asuva turkulainenrnSunnuntai 1. helmikuuta klo 17.00rn Lunt satta! Lumi o sit kaunist! Luanto tule kaunim valkkoseks ja miälirnpiristy, ku ei ol enä nimpal pimmiä. Mää tei vaimol ja itellen kuumarnrommitoti ja mee istutti ikkuna äären kattoma hiutaleitte leijumist maaha.rnTosi kaunist.rnMaanantai 2. helmikuutarn Mää heräsi ja kattosi akkunast pihal. Koko maisemam peitti uusrnpuhtavalkone lumi. Hiano näky! Jokasel puul ja penssal o valkone kaapu. Määrntei talven lumityä ja nauti joka kolallisest.. Mää kolasi sekä piha etrnjalkakäytävä. Myähemmi päiväl teknise virasto aura auras tiä ja tyäns lumernporti ette. Kuljettaja naureskel mul ja vilkutti. Määki vilkuti hänel jarnkolasi porti erusta taas auki.rnTiistai 3. helmikuutarn Viime yän sato vaja 15 sentti lunt ja pakkast o pari astet. Pihakoivuistrnkatkes muutama oksa lumem painost. Mää tei lumityä ja taas ku mää sai tyävrnvalmiks, tuli aura-auto. Lumi ol täl kertta ruskian harmaat.rnKeskiviikko 4. helmikuutarn Sää lauhtus, lumi suli sohjoks, ja se jäätys liukkaks, ku pakkane taasrnkiristys. Kaatusin perssellen jalkakäytäväl. 22 eurom poliklinikkamaksu, mutrnonneks mittä ei ollu poikki. Sääennustus lupas lissä lunt.rnTorstai 5. helmikuutarn Viäläki nii kauhja kylm. Mää myi vaimo auto ja osti maasturi, et häärnpäässe töihi. Auto liukus kuitenki päi kairet ja oikkia etukulma meni aikarnpahaste kassa. Viime yän sato reilu 15 sentti lunta. Molemma auto ova iharnsualas ja kuras. Tiaros ol lumitöit tänäpä. Se perkele aura ajo meiä ohitternkaks kertta.rnPerjantai 6. helmikuutarn 10 astet pakkast. Lissä tota perhana lunt. Pihal ei ol yhtäm puuta tairnpensast, mikä ei olsis vahinkoittunu. Sähkö oliva poikki melkke koko yä. Määrnyriti pittä talo lämpimänä kynttilöil ja pensalämmittimel, joka kylläkirnroiskas hiuka yli, syttys tule ja oli poltta koko talo. Mää sai onneks matolrntukahrutettu liäki, mut mää sai toise aste palovammoi kässi ja silmäripse jarnkulmakarva palova. Auto karkas käsist matkal poliklinikal ja hajosrnlunastuskuntto.rnLauantai 7. helmikuutarn Tota vitunperkele valkost paska tule koko aja. Kaik perkele vaatternpitäsis olla pääl, jos halu käyrä postilaatikol. Jos mää saa kässi senrnsaatanan kusipää, mikä aja tota aura-auto, niin mää revi silt syrämernrinnast! Se o ain varma kulman taka kytikses ja orotta, ku mää saarnjalkakäytävä puhtaks! Sähkö ova viälki poikki. Vesijohro jäätys ja näyttäsisrnsilt, ettei katto kestä tol lume paino.rnSunnuntai 8. helmikuutarn Saatana, 12 perkelee sentti uutta vitu lunt ja vitu ränttä ja vitu jäät,rnja herra yksinäs tiättä mitä paska sitä taivast viime yän tuli. Mää yritirnossu aura-auton kuljettaja jäähakul, mut see pääs pakko. Vaimo jät mun. Autornei lähre käyntti. Mää luule, et must on tulos lumisokkia. Mää em pystyrnliikuttama varppaitan. En ol nähny aurinkko montte viikko. Ennusteis luvatarnlissä lunt. Viima tekke ilma purevaks.rnrn Perkele, mää muuta Espanja. Vitutta nii perkeleste! Saatana lumi ja kokorntalv.rn

Lisätty: 26.02.2010 - 12:24

anteex noi kirosanat .. tämä txt on lainaust ja mää en nyt niit saa poijes tuolt .. antakee ne antex .. ?

Avainsanat: lunta lunta lunta on maailmani nyt tulvillaan :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.02.2010 - 18:26

arvaan että sinä, samoin kuin minä ja moni muukin, ollaan kohtalotovereita ja aika lailla samoilla linjoilla

minä luin sen ihan kokonaan ja hauskahan se oli, korjannut (poistanut) olisin sen toistuvan ohjausmerkin (rn = iso kirjain) joka sanojen välissä vähän hankaloitti lukemista, mutta muuten en olisi kajonnut tekstiin. Pakina kansan kielellä ja niin hyvä, jos ei halua lukea, voi jättää lukemattakin.

Kysyjän kommentti

samaa mieltä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.02.2010 - 12:31

Minä en olisi halunnut että minun kirjeeni julkaistaan ilman minun suostumustani, kukkakaupassa jo tiesivät alkuviikosta tämän protkotukseni jonka ystävälleni lähetin sairaalasta. Ja en suostu elämän haluani vieläkään menettämään kaikkea hyvää muillekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 12:36

No johan on ihmisen lasta kiusattu!
Vaimokin vielä jätti!
Tasan ei käy onnen lahjat sanotaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 12:50

Eikö tuota tekstiä voi poistaa täältä, törkeätä kielenkäyttöä ja vielä niin tolkuttoman huonoa suomea? En sitä toki kokonaan edes halunnut lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 12:51

Maaritko tuon tosiaan kirjoitti?
Sinussa on ainesta Erkki Kanervan manttelinperijäksi hänen Jammu kirjoilleen.
Tuo vain ei tainnut olla pakina, vaan täyttä totta? Sitä vain en tiennyt, että sinulla on vaimo.
Täälä vähän pohjoisemmassa länsirannikon tuntumassa näyttää olevan vähiten lunta koko Suomessa, eli sitä on juuri sopivasti ja aurinko paistaa harva se päivä, kuten tänäänkin.
Nautitaan nyt lumesta, kun sitä ei ole parin kuukauden päästä ja saattaa olla, että nyt tulee kymmenen lumetonta talvea peräjälkeen.
Niin, varmaan olet samaa mieltä kirjoittajan kanssa, kun tuon tänne kopioit.
Aurinkoista kevättä kaikille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 13:28

No jopa. 1.helmik.oli muuten tänä vuonna maanantai.Tiedän siitä kun minulla on synttärit sinä päivänä.On se mukavaa kun on kerrankin kunnon talvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.02.2010 - 17:07

Kaikessa kauneudessaan kyllä se alkaa jo rasittamaan.
Jos haluaa isännän pois kotoa, niin teettää hänellä vain oikein paljon lumi- ym. töitä. Jo seuraavana aamuna kyselee olisiko vielä muuta. Ja livahtaa kiireenvilkkaan pilkille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 19:33

Ei tuota mikään maaritti ole sepitellyt....Viesti kulkenut sähköposteissa jo kauan....;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2010 - 23:33

En jaksanut noin vaikeselkoista tekstiä lukea kokonaan, mutta lumityöt on kivoja jos niitä ei ole liikaa. Juttu menettäisi paljon jos kirosanat poistettaisiin.