Onko hymyileminen merkki onnesta??

Hymy ei maksa mitään, mutta antaa paljon.
Se rikastuttaa häntä, joka sen saa, mutta ei tee antajaansakaan köyhemmäksi.
Se kestää vain hetken, mutta joskus sen muisto säilyy ikuisesti.

Avainsanat: hymy

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2010 - 17:45

On se varmasti merkki onnellisuudestakin, mutta myös hyvästä tahdosta, empaattisuudesta, ulospäin suuntautuneesta henkilöstä joka kohteliaasti huomioi toiset ihmiset. Hymyllä viestii lähimmäiselle hyvää mieltä ja kaikkea positiivista.

Kysyjän kommentti

Kauniisti kirjoitettu!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2010 - 15:17

Voi se hymy joskus merkitä vahingon iloakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 15:41

hymy voi ilmentää monenlaisia tunnetiloja.
hymyillessään ihminen käyttää kaiken kaikkiaan noin kahtasataa eri lihasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 15:56

Ihmiset hymyilevät todella vähän. Muistan kun menin " vihreänä" Oysiin töihin jo vuosia sitten, niin pukuhuoneesta lähtiessäni hymyilin kaikille vastaantulijoille ja aamuisin tervehdin huomenilla tai nyökäten. Matka oli osastolleni pitkä, joten vastaantulijoita oli paljon. Olin todella pettynyt oululaisten käytökseen. Kukaan ei hymyillyt, saati sanonut huomenta tai jotain muuta. Itse olen Roista lähtöisin - joten siellä sentään tervehditään ja hymyillään. Edelleenkin hymyilen ja tervehdin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 16:07

Ei ole aina.Voi vietittää muutakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 17:12

Kyllähän onnellinen ihminen hymyilee usein...ei ole suupielet alaspäin..Ihana tavata hymyileviä ihmisiä..se hymy ihan tarttu toiseenkin..olen tehnyt sellaisen havannon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 17:45

Jos tämä ei hymyilytä niin mikä sitten?
Ukkokodin pojat olivat jaloittelemassa ja löysivät ilotalon. Eiköhän käydä verestämässä vähän vanhoja muistoja? Rehvakkaasti sisällä; "meille talon parhaat naiset". Madam päätti antaa ukoille barbarat.
Minun tyttöni oli kuin kuollut, sanoi toinen kotimatkalla. Minun taas oli noita; sillä oli näppy niskassa johon sormeni osui - pierasi ja lensi ikkunasta pihalle, sanoi toinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 18:14

Normaalisti kyllä, jollei kyseessä ole se pirullinen hymy. On toki sellaisia vähätteleviä ja arvosteleviakin... jopa kettumoisia, mutta ihanaa, kun noille negatiivisille ihmisille sattuu usein niin, et pilkka osuu omaan nilkkaan.

Mie hymmyilen, kun siihen on aihetta, pientäkin. Ja nauraa rämmäytän sillo, ku hyvältä tuntuu. Onnee vai ei, mut ainakii hyvvää mieltä!!! Ja kaikil!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 20:36

yleensä ystävällisyyden, hyväksymisen ja/tai hyvän tuulen merkki

meillä päin kutsuttiin myös vähänonnellikseksi (vähän tyhmäksi/yksinkertaiseksi) sellaista ihmistä jolla oli kasvoillaan jatkuvasti hymynvirne

muissa kulttuureissa hymyllä saattaa olla vähän muitakin merkityksiä, hymyilään esimerkiksi silloin kun ei haluta , tai ei ole kohtiasta näyttää todellisia tunteita (Aasiassa aika monessakin maassa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 21:13

Ei välttämättä: hymyjä on niin monenlaisia. Silmät ovat sielun peili, ne kertovat onko ihminen onnellinen vai ei, onko oikeasti ystävällinen jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2010 - 23:15

Hymyssä paljastaa silmät onko se "oikeaa"hymyä.Hymyilen joka päivä tuntemattomillekin ja sanon jotain kivaa.Se ei maksa mitään ja voi pelastaa jonkun päivän.Saan siitä sitten itsekin iloa.En ymmärrä suomalaisten sulkeutumista itseensä ja jurottamista.Iloa kannattaa vielellä niin paljon kuin ehtii,oli sitten kaupassa tai kadulla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 08:48

Ystävällinen hymy kertoo hyvästä olosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 09:32

Kai se siihen pääasiassa mielletään.
Laitos jossa työskentelin oli täyttä hymyileviä ihmisiä ja suurin osa ei kuitenkaan ollut kovinkaan onnellisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.02.2010 - 16:35

Eikös onnelliset ja rakastuneet hymyilekin hölmönnäköisenä onnesta.
Mutta myös mukavat muistot tai asiat saavat ihmisen tahtomattaan hymyilemään, sekä muuten vain hyvä mieli.
Muistan itse kadulla kävellessäni hymyilleeni jollekin asialle, niin vastaantuleva nainen pysähtyi kohdalleni ja sanoi: on ihanaa nähdä hymyilevät kasvot. Kiitos, piristit päiväni.
Minähän hymyilin tietysti kahta kauniimmin sen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2010 - 17:51

Hymy on ystävällinen ele. Hymy voi olla myös pirullinen .Hymy voi olla onnellinen.Hymy voi olla jäätävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2010 - 14:50

hymyillä voi ilman onneaakaan. toiset hymyilee aidosti ja toiset ei. itse en ole aina niitä hymyileviä ihmisiä tämänhetkisen elämäntilanteen takia.