On yö ja ulko-oveltanne kuuluu kolinaa. Kuka teillä lähtee selvittämään,mitä siellä ovella oikein tapahtuu?

Avainsanat: kolina yöllä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 22.02.2010 - 23:14

Ei kukaan, sillä sisäinen ovikellomme kyllä ajaa haukunnallaan kolistelijat pakosalle.
Jos ei sitä olisi, niin silloin se olisin minä, isäntä makkoo eikä kuule yhtikäs mitään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.02.2010 - 21:19

Varmasti ensimmäisenä koira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 21:22

Kissa alkaisi kovan murinan. Isäntä heräisi ja tutkisi asian.Meillä on hälyt päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 21:30

Meidän rappusilat kuului äskettän kolinaa..menin itse katsomaa..ilonen ylläyts tytär oli ilalenkillä ja poikkesi meillä koiran kanssa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 21:37

Jos olen yksin tai lasten kanssa kotona niin sitten minä, muutoin menee kyllä mies

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 21:55

kyllä se mun hommaksi jää, vaikka tuskin itse siihen kolinaan heräänkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2010 - 22:31

Minun se on mentävä kun ei muitakaan tässä ole. Mutta kerrostalossa harvemmin kuulen mitään kolinoita. On niin hiljainen talo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 23:31

Ensimmäisenä taitaa ovella olla Justus, ja sen jälkeen varmaan minä kurkistan ikkunasta kuka on öisellä asialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 23:41

Ekana menee koira (äänekkäästi), sitte mies ja viimesenä minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 00:05

Ensin menee koira (iso ja äänekäs <3), jos kolina jatkuu menee seuraavaksi isä. Jos kolina jostain syystä vielä jatkuu, menee äiti ja lopuksi heitän itse tyynyn/kengän/herätyskellon/mikä-sattuu-olemaan-lähellä huutaen suurinpiirtein (kaunisteltuna) näin: "ANTAKAA NYT HERRANJUMALA IHMISTEN _NUKKUA_!!!!"

HUOM! olen 16v. opiskelija jolla muutenkin univajetta! herättäminen omalla vastuulla! xD

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 01:01

Kyllä uskon että mikäli kolina jatkuu riittämättömän pitkään niin niin asia delegoidaam hallituksen puheenjohtajalle ja ei kin vaatetta päälle ja selvittämään tilannetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 05:52

Ihan ite sinne on mentävä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 08:08

Minä menen ja kylppäristä otan pesäpallomailan käteeni.On meinaan sellainen siellä rosvojen vuoksi, olen viikolla aina yksin kotona kun mieheni on työkeikoilla paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 10:46

En minä ainakaan uskalla mennä.Kyllä se on mieheni joka nousee katsomaan kuka ovella koluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 10:50

MInä olen ainoa vaihtoehto koska elelen pojan kanssa kaksin. Kissakin juoksisi vain saunaan piiloon :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 12:43

Ei ole kolinaa kuulunut eikä tarvi tutkia mitä se voisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 12:54

Se joka ensimmäisenä herää ja saa vaatteet päälleen todettuaan että kolina todellakin tulee ulko-oveltamme eikä jostain muualta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 14:38

se kuule riippuu ihan siitä kolinan luonteesta. jos on sellanen mutununtuma ettei kande mennä ni pysyn sängyssä. joskus se kopsuttaa ihan just silleen että joku on tulossa kylään ( en kylläkään ymmärrä ihmisiä jotka kyläilee myöhään ) eli silloinkaan en taitaisi mennä.
kuuntelisin aikani ja jos se jatkuis -varmaan ärsyyntyisin sen verran etten osaisi edes pelätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2010 - 01:41

Yleensä se on kylän juoppo, josta minun kuuluu hankkiutua eroon.
Eräänä kesäaamuyönä ovikello soi vaativasti ja oven takana seisoi muuten erittäin siististi pukeutunut nuorehko mies, paitsi että hän oli rypenyt kuraojassa pahemman kerran. Hän kohteliaasti pyysi anteeksi häiriötä ja osoitti autoani, koska puhe ei oikein humalalta sujunut ja sai viimein pyydettyä kyytiä, kun ei saanut itse autoani käyntiin.
Päästin suustani valkoisen valheen ja sanoin, että olen juonut, enkä nyt oikein tohdi lähteä ajamaan. Neuvoin hänelle tien läheiselle huoltamolle ja niin hän läksi.
Katsoin aamulla autooni ja totesin, että avaimia oli etsitty perusteellisesti, koska auto oli yltä päältä kurassa. Minulla kun ei ole pahemmin tapana lukita autoani omassa pihassa. Vieläkään, vaikka työkaverin auton vei eräs Valjakkala joka ajoi sillä Ruotsiin.