Oletko puna vai valkoviinin ystävä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.02.2010 - 18:46

punkkua sen olla pitää

useimmiten Cabernet Sauvignon ja kotosin Chilestä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.02.2010 - 18:40

Punaviinin ystävä olen. Joskaan en nyt ihan valkoviinilasiinkaan sylje.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 18:41

puolikuiva punaviini on hyvän ruuan kanssa ok

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 19:48

Kyllä olen vakoviinin ystävä..sellaisen puolikuivan..ei ole liian hapokas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 21:03

kumpikin käy:) Paras ehkä on australialainen "postimerkki" viini jossa on koalankuva - valkkari - Tuottja on Harveys tai Hardys tai jotakin sinnepäin. Maku liittyy ihan tiettyyn miellyttävään tapahtumaan - aikaan ja paikkaan jossa sitä ensikerran siemailin.
Voi tosin olla että Alkossa enään ei edes ole kun on aikaa vierähtänyt siitä kun viimeksi sitä hankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 21:15

Minä en ole kummankaan ystävä. Olen maistellut joskus aikoinaan erilaisia viinejä, mutten ole päässyt niiden makuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2010 - 21:22

En kummankaan ystävä. Saan niistä migreenin jos niitä juon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 21:26

Valkoviini ja mieluiten italialainen tai espanjalainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 22:04

Ennemmin valkoviinin, mutta ei sekään maistu järin ihanalta, mutta paljon punaviiniä paremmalta kuitenkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.02.2010 - 22:40

Puolikuivan valkkarin, mutta kyllä oranssinenkin viini maistuu hyvältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 22:41

molempi parempi, riippuu missä yhteydessä nautitaan

valkkareista olen tottunut Riesling tyyppisiin makuihin

punaviineissä löytyy sitten useampiakin suosikkeja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 23:31

Punaviiniä viikonloppuisin ruuan kanssa ja valkkaria muuten, puolikuivia ja mieluiten Chileläistä kuten VV:kin tai Argentiinalaista. Eurooppalaisten hinta/laatusuhde on heikko.
Jotkut ihmiset aivastelee, viineissä olevasta rikistä johtuen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 23:50

Ei oikein kumpikaan vaikka kuinka olen yrittänyt harjoitella niitä juomaan ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 06:11

Kumpikin käy. Vuodenaika määrittää minulla kumpaa suosin enempi. Valkkari on enempi kesäjuomaa ja punkku kylmän saapuessa lämmittävämpää. Toki ruoka vaikuttaa valintaan ympäri vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 12:10

Pidän molempien mausta yhtälailla. Jotkut punaviinit tosin sisältävät senverran reilunlaisesti rikkiä, että niitä nauttiessani sieraimeni tahtovat tukkiutua joksikin toviksi. Tämä estää nauttimasta kaikkia punaviinejä. Harmittava, mutta tosi kiusa johon ei ole muuta apukeinoa kuin jättää reilurikkiset punaviinit nauttimatta varsinkin runsaina määrinä. Se mitkä ovat reilurikkisiä punaviinejä ja aiheuttavat allergissia reaktioita selviää vain kokkeilun ja kokemuksen kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 13:00

Sekä että. Riippuu ihan ruoasta mitä milloinkin on tarjolla. Talviaikaan on punaviini useammin se valinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2010 - 13:11

Voimakas punaviini ja mielellään Australian tai Chilen valmistamana.