Kuten aiemmin kerroin,tulen tekemään kysymyksiä ja moni lupasi vastata: 1.kysymys: Mitä mieltä olette lapsen pahoinpitelystä? Lue

Tarkoitan tällä äärimmäisen pahaa pahoinpitelyä.Ei mitään,yhtään lievää.
Kerro asiallisesti mielipiteesi.Miten se vaikuttaa lapsen tulevaan elämään,millainen henkilö mielestäsi tällainen pahoinpitelijä on.Mikä ajaa hänet tämän kaltaiseen tekoon.
Pyydän mahdollisimman monta,kattavaa vastausta.

Avainsanat: lapsi pahoinpitely

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.08.2008 - 12:36

“äärimmäisen paha pahoinpitely” – niinkuin kysymyksen ymmärsin - on

Rikos, josta on oltavat rikosoikeudelliset tutkinta, käsittely ja seuraamukset.

Uhrille (lapselle) voitava taata kriisiavun lisäksi riittävä jälkihoito ja mahdollisimman tasapainoinen elämäntilanne jatkossa. Lapsi on suistettu turvallisen kehityksen raiteilta ja luottamuksen palauttaminen aikuisten maailmaan on pitkä prosessi, jonka laiminlyöminen aiheuttaa mitä todennäköisimmin sen, että hänestä kasvaa todella moniongelmainen aikuinen.

Pahoinpitelijä on (henkisesti) sairas. Hänen ongelmansa ovat peräisin (todennäköisesti) muualta kuin suhteesta pahoinpideltyyn lapseen. Voimattomuudessaan ja kyvyttömyydessään purkaa pahoinvointiaan mihinkään muuhun, hän on sortunut käyttämään fyysistä ylivoimaansa vastustuskyvyttömään uhriin. Rikosoikeudellisten seuraamusten lisäksi, tällainen pahoinpitelijä on saatettava psyykkisen hoidon piiriin ja vasta asiantuntija arvioiden perusteella hänelle voitaisiin palauttaa oikeus osallistua lasten kasvatukseen itsenäisesti. Lisäksi hän tarvitsee varmasti useimmissa tapauksissa ammatti apua niiden alunperäisten ongelmiensa selvittämiseen.

(näin hyvin kategorisesti sanottuna, muistettava kuitenkin, todellinen maailma ei koskaan ole täysin mustavalkoinen)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.08.2008 - 15:18

Lapsi ei välttämättä ymmärrä, että teki väärin, tai ei välittänyt. Nuorena pitää saada vapautta, tutkia, uhmata ja tehdä väärin. On äärettömän väärin satuttaa lasta, kun lapsi tekee väärin. Lapsen täytyy antaa olla lapsi. Lapsella täytyy olla joku, jota rakastaa, johon luottaa, jonka kanssa on hauskaa ja jolle voi kertoa murheet ja saada apua. Lapen elämä menee pilalle, jos lapsi ei saa tehdä mitä haluaa välillä. Jos taas ei ole mitään rajoja, lapsesta ei ikinä kasva aikuista. Joskus täytyy joustaa, mutta ei kauhean usein. Jos lapsi on tehnyt jotain todella huonosti, Aresti tai jonkun asian (esim. tietokone, telkkari, maksulliset asiat niinkuin elokuvat) voi kieltää tietyksi ajaksi. Lapsen pitäis oppia virheistä, eikä pelätä niitä. Silloin esim. koulussa lapsi ei uskalla vastata, väärin tekemisen pelon vallassa. Sanon, että jos aikuinen pahoinpitelee lasta, joko aikuinen tekee sen vain "huvikseen" tai sitten hän ei osaa olla aikuinen. Ehkä hänen elämänsä ei ole ollut kauhean hyvä. Isälläni oli aika tiukat säännöt, ja nykyään hän on vähän liian lepsu meille lapsille. Tietokoneen käytöllä ei esim ole mitään rajaa. Jos lapsella taas on liian löysät rajat, heistä ei tule omatoimisia, ja he eivät opi elämään kunnolla, esim. silloin kun he itse joutuvat maksamaan kaiken, itse ansaituilla rahoilla, ja heidän lapsistaan tulee samanlaisia, tai jos perhe ei ansaitse tarpeeksi rahaa, mutta vanhemmat ovat oppineet tuhlaamaan...

äh nyt eksyin aiheesta. Eli mielestäni ei missään tapauksessa saa pahoinpidellä lasta. Eikä varsinkaan jättää ilman ruokaa. Lapsi ei saisi kärsiä fyysisesti rangastuksesta (anteeksi tietämättömyyteni, jos tuo sana ei ollut nyt tarpeeksi kuvaava tai se oli väärin. Fyysisellä kärsimisellä siis tarkoitan, että lapsi joutuu ilman ruokaa, tulee satutetuksi ja jne.) Ruokaa pitäisi ottaa sen verran kuin tarvitsee (paitsi alipainoisilla, ja ylipainoisilla vähemmän lihottavaa. ), mutta jälkiruoka ja muut herkut voisi jättää pois rangaistukseksi. En ole tainnut ikinä olla kotiarestissa, mutta huudettu on. Lapsille ei saisi huutaa, varsinkaan pienille, paljon. Omasta mielestäni siis. Lasta voi alkaa pelottaa se. Nuorilla se ei ole kauhean paha asia, jos ei huudeta usien. Jos huutaa, pitää olla oikeasti syy. Jos veljeni on ollut liian kauan tietokonella, ja on sanottu jo kymmenen kertaa, silloin huudetaan. Jos sama asia olisi pienemmällä lapsella, mielestäni se ei olisi oikein. Sanon vain, että jos pahoinpitely on todella pahaa, lapsi pitäisi pääsät ehdottomasti toiseen perheeseen asumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 15.08.2008 - 21:48

Erittäin suureksi epäkohdaksi ja hirvittäväksi pahoinpitelyksi katson myös pedofiilien aiheuttaman kärsimyksen. Tällaista lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa minun pääni ei ymmärrä lainkaan enkä tunne armoa tällaisia henkilöitä kohtaan. Puolestani tällaiset voisi vaikka hirttää jos laki sallisi. Tällaisen väkivallan kohteeksi joutunut ei takuula selviydy ikinä selväjärkisten kirjoihin. Aikuinen johon lapsen pitäisi luottaa,voi olla peto. Ja ei tarvitse kuin vähän lukea lehtiä, niin tällaista tapahtuu paljon. Miten ihminen voi tulla noin sairaaksi, että kohdistaa halunsa lapseen. Päästä täytyy puuttua joku elementti.