Mikä on perehtymisopas

en tietää mikä sisäältää on

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.08.2008 - 10:19

Nykyään taitaa olla ainakin jokaisella isommalla työpaikalla perehdyttämisopas (ehkä jollain muullakin nimellä) jossa yleensä kerrotaan ainakin seuraavia asioita:

- firman toiminnan tarkoitus
- firman suunnitelmia ja tavoitteita
- firmassa noudatettavat työelämän 'pelisäännöt'
- firman tarjoamat sosiaali ja muut edut
- työturvallisuus asiat
jne.

Perehdyttämisoppaan sisältö ja muoto riippuu hyvin paljon 'Firman' tavasta toimia, ja sen tarkoitus on kertoa tiivistetysti tulokkaalle mihin hän on tullut, miten täällä pitäisi/voi toimia ja muita vastaavia asioita jotka helpottavat sitä alkuunpääsyä.

(Varsinainen työnohjaus ja työtehtäviin perehdyttäminen on sitten ihan oma juttunsa)

Jos olet siinä vaiheessa, että sinulla on perehdyttämisopas luettavanasi, se kannattaa lukea

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.08.2008 - 09:00

Siinä oppaassa perehdytetään sinua johonkin asiaan.Eli annetaan tietoja,selitetään mitä,miten,miksi,kuinka jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.08.2008 - 09:48

Ennenkaikkea turvallisuus asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2008 - 21:45

Itse olen saanut sen käsityksen, että jos on joku asia esim. auto, perehtymisoppaassa perehdyt siihen kunnolla etkä pelkästään niitä norm. juttuja. Eli periaattessa perehtymistä tarkemmin.
Älä k´luota tähän tietoon, kuulin vain jostakin ;)