Haluaisimme yhdistää kaupunki ja rantaloman. Onko kokemuksia (Venetsian kaupunki ja Lidon-saari). Onko Lidossa yleistä rantaa?

Lisätty: 13.02.2010 - 23:11

Kiitos vastauksistanne. Tarkoitin nimenomaan Venetsian edustalla olevaa Lidoa, en Lido de Jesoloa, joka on kauempana. Onko tuo rantakuva itse otettu, siis kokemusta rannallaolosta on? Miten puhdasta vesi mahtaa olla? Omatoimimatkalla varmaan reissataan lentokentältä junalla tai bussilla ensin Venetsiaan ja sieltä vaporetolla Lidoon?Rannat ilmeisesti toimivat kuten etelän lomakohteissakin, eivätkä ole yksityisiä, jonka kuvan saa jostain oppaasta.

Avainsanat: venetsia italia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.02.2010 - 20:32

static.panoramio.com/photos/...653871.jpg
Rantaa löytyy. Eiköhän tuonne pääse rantatuolin maksamalla?

Lisätty: 13.02.2010 - 23:05

Lido di Jesoloon on matkaa tuo 30 kilometriä, mutta Lidon saarelle, linkkini kuvan rannalle on Markuksen torilta reilut kolme kilometriä vesibussilla ja pieni kävely.

Lisätty: 14.02.2010 - 19:13

" On the side of Lido that faces the Adriatic Sea (the other side faces the lagoon), there are a number of private beaches that belong to hotels as well as a few public beaches. Even at the private beaches, there's always a 9 meter wide strip
Lido's Beach
near the sea open to the public."
Tuon mukaan kukaan ei voi sulkea koko rantaa mereen asti.
Kuva ei ole omani, vaan Google Earthin Panoramiosta, missä on kyllä kuviani Venetsiasta, mutta Lidoon en ole koskaan ehtinyt. Olen siis väärä henkilö vastaamaan, mutta uskosin, että yksityisilläkin rannoilla joku on tyytyväinen, jos saa tuolista vuokran.
Loistohotellit saattavat olla tarkempia vieraista, mutta jos et ole tervetullut, italilainen kertoo sen ystävällisesti. Tässä pari mukavaa kuvaa lisää ko. rannalta. static.panoramio.com/photos/...456931.jpg static.panoramio.com/photos/...155789.jpg
Olen joskus yöpynyt mantereen puolella olevalla Fusinan leirintäalueella ja ainakin tuolloin meno oli lievästi sanottuna aika kansainvälistä. Jonkinmoinen Suomi-Italia-Australia kolmimaaottelu jatkui aamuun asti. "Korkein pino tyhjistä tölkeistä" oli eräs laji. Viiden aikaan paikan isäntä sanoi, että "sanokaa vain mitä otatte ja paljonko, sillä minun on mentävä nukkumaan pariksi tunniksi, eikä maksa mitään?" Sen jälkeen Australian tytöt keksivät kasteluletkun ja kastelivat kaikki ansaan jääneet. Kastuivat kyllä itsekin.Seuraava kisa olikin, kuka riisuu eniten märkiä vaatteita. Sen voitti Australia 6-0.
Jostain syystä Italia on yksi suosikkimaistani. Minulla ei ole sieltä yhtään ikävää muistoa. Taskuvarastakin pidin kauan kiinni kädestä, kun en oikein tiennyt mitä sanoa. Oli nuori, kuvankaunis tyttö. En silti antanut lompakkoani.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.02.2010 - 21:08

Voi miten on ihanan näköistä rantaa..mikäs sillä on lökötellessä ihanassa auringossa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2010 - 21:29

Lido de Jesolossa on yleinen ranta ja ihan mukava paikka muutenkin - ollut varmaan kova juttu joskus 60-70 luvulla... Upeat hiekkalinna rakennelmat muistissa ekana taisi ollajotkut kisat rantsussa. Muistaisin Lidosta 32 km Venetsiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2010 - 22:15

Te tarkoitti kait tätä Isladia, ei ole kokemusta, mutta tässä linkki;
www.veniceclick.net/Venice-h...cation.htm