Miten saa kotona helpot kiharat?

Ei siis permanentti. Naisten lehdistä olen lukenut ohjeita, mutta en ole vielä koskaan saanut onnistumaan omatekoisesti. Mitä tarvitsen kiharoiden tekemiseen?

Avainsanat: hiukset kiharat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 08.02.2008 - 21:46

No koita vaikka tälläin: Pese hiukset. Kuivaa pyyhekuiviksi ja levitä reilu määrä muotovaahtoa. Sitten föönaa niin, että hiukset jää vielä pikkasen kosteiksi. Niin tulee paremmat kiharat ja niitä on helpompi rullata. Sitten jaa hiukset vaikka ihan summissa, eli ei missään täsmällisen tarkassa järjestyksessä pieniin osiin ja kieputa rullille. Jos päät meinaa jäädä hapsottaan, suihkauta pikkusen lakkaa ihan latvoihin. Lämpörullat on ehkä parhaat, mutta rullat voi olla ihan vaikka vanhasta pyyhkeestä revittyjä suikaleita, jotka sitten solmit. Tai folioo tai mihin nyt hiuksensa saa kiepautettua.. Laita rullien päälle huivi, jolloin ne pysyvät varmasti päässä. Jos et käyttänyt lämpörullia, anna rullien olla päässä n. tunti, jonka jälkeen niitä voi vielä vähän lämmittää föönillä (pidä huivi päässä sen ajan, ettei hiukset pörröty).. Avaa yksi testiksi, jos näyttää hyvältä, niin avaa kaikki. Laita lakkaa ja haro sormilla, älä harjaa.