Ketkäs ovat vaalean oluen ystäviä? Miksi se on nyt ihan todettu " terveelliseksi"?

Lisätty: 09.02.2010 - 13:05

Enpä itsekään tiennyt vaaleassa oluessa olevan piitä joka on luustolle hyväksi. Hyvin, hyvin harvoin juon tölkin olutta. Ehkä kesähelteellä joskus janoon. Harvoin saunan jälkeen sillä en ole koskaan oikein ollut oluen ystävä, mutta on tiettyjä hetkiä jolloin se maistuu. Esim. ulkomailla pitkän kävelylenkin jälkeen...en taida kuitenkaan sen piin takia rueta olutta juomaan.

Lisätty: 09.02.2010 - 13:06

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...72?ref=rss

Avainsanat: olut terveellisempi kuin tumma vaalea

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2010 - 14:13

Vaalea olut vahvistaa luita tummaa tehokkaammin.
Tutkijat huomauttavat myös, että osteoporoosia ehkäisevä vaikutus on yhdistetty oluen maltilliseen kulutukseen.

tästäpä täytyy lähteä olutkauppaan, unohtaa d- vitamiini ja kalkkitabletit.

Lähteet:
www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...5252716472

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2010 - 14:17

Mites se vahvistus tummalla sitten, jos vaikka määrällä korvais... Iloisempi ja kovempi meininki!

Yhtä paljon tykkään tummasta kuin vaaleasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2010 - 14:32

Ilmankos ei ole osteoporosista tietoakaan. On se näemmä auttanut, kun silloin tällöin muistaa olutta maistella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 15:14

En voi juoda olutta ja vaikka voisinkin, tuskin niin suuria määriä nauttisin että terveysvaikutus olisi ilmeinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 15:21

kyllä tykkään, vaikka nykyään en ole kovin paljon juonut sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 15:50

ilmankos luut kesti hyvin kun tuossa eilen tipahdin katolta

(oli siinä alla muutama kuutio vasta lapioitua lunta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 16:23

"Minun armaani ei lemmi tummaa,hän lempii vain vaaleata".....No,vaalia tahi tumma...kunhan on hyvin pantu ja rosentit kohillaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 18:06

Terveellisyydestä en tiedä mutta en kyllä siitä tykkääkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 18:51

Juon olutta harvoin mutta mieluummin juuri tuota lageria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 20:29

Panimomestarit pyrkivät suosimaan tummia oluita, mutta kansa sanelee eli vaalea olut on suositumpi ja pidän siitä tummaa enemmin. On pehmeämmän makuinen. Palisanteri vastasikin tähän terveysasiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 21:28

Mielummin juon vaaleaa olutta..tummat ovat mielestäni kitkeriä..Jotkun laittavat puolet vaaleeta ja toisen puolen tummaa olutta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 02:51

En juo olutta, Pina Coladaa kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2010 - 19:59

Onko pakko juoda olutta, jos ei tykkää sen mausta?.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2010 - 14:23

Jääkaapissa on nyt tummaa olutta muutama kun sai 5dl tölkin kaupasta pantteineen hintaan 1:25e. Oli sen verran hyvä tarjous että en voinut kieltäytyä. Jos saa valita niin otan kyllä tummaa, tšekkiläinen Velkopopovický Kozel Dark on erittäin hyvää, eikä oikeastaan kotikaljaa "kitkerämpää". Myöskin ehkä maailman tunnetuin tumma olut Guinnessin Draught on suorastaan pehmeän ja maukkaan makuista. Tuo Guinnessin tumma olut lasketaan Englannissa ja Irlannissa perinteisesti tuoppiin tippa kerrallaan joten jos kymmenen ottaa jonossa sitä ennen sinua niin saat jonottaa "painttia" helposti puolikin tuntia...