Koiraihmiset: Kuinka kauan ulkoilutat koiraasi / pvä?

Meillä ollaan aamulla noin tunti ja illalla toinen ja välissä lyhyitä pissi retkiä pihalle ( koira on pentu) Koira voi hyvin eikä "tuhoa" paikkoja tms. vaikuttaa ihan tasapainoiselta -eli ei ilmeisesti liikaa tai liian vähän (?) Kysymyksessä on paimenkoiralapsi ikä 5 kk mutta aika iso kaveri:)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2010 - 20:43

Meillä ulkoillaan noin tunti päivässä, sisältää yhden pidemmän lenkin (n. 30min) ja loput on vaan pihalla käyntejä. Jos on oikein huono sää, kuten kova pakkanen/tuuli/lumi- tai vesisade niin ei käydä lenkillä ollenkaan, pihalla vaan pikaisesti. Ja koirat on siis 2-kiloisia seurakoiria :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2010 - 22:09

Riippuu koiran voinnista..Tunti menee ihan mukavati lenkillä..jos ei ala yskimään. Puoli tunti riittää monta kertaa..aamuin ja illoin..kun ei voi koiran sydäntä rasittaa liikaa...Aina on innokas lenkille lähtemään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 23:14

Nykyistä bullterrieriä noin 8h kerrallaan että oppii suojelemaan omaa aluettaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 03:33

Mahdoitko sä katsoa Koirani vai minä -ohjelmaa tänään, kun tää tuli mieleen? Heidän mielestään 1,5 kilometriä päivässä oli olevinaan joku lenkki, kun sellaiselle ihan tosissaan pakotettiin lähtemään...

Puoli tuntia aamulla, puoli tuntia päivällä ja kaksi tuntia illalla. Pappakoira kulkee omaan tahtiinsa ja nuorempaa juoksutetaan ja treenataan siinä samalla.